۱۱۴۰
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
تعداد بازدید : ۴۷۷
اجتماعی آموزش

تیتر یک خبر ویژه

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نمی‌خواهیم در تقویم آموزشی تغییر ایجاد کنیم، گفـت: اگر لازم باشد تعطیلی مدارس استمرار می‌یابد.
به گزارش روی تیتر، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در شبکه یک سیما اظهار کرد: اطلاع دارید که ستادی برای مدیریت شرایط موجود و مقابله مؤثر با ویروس مهاجم کرونا تشکیل شده است و در آنجا یکی از مأموریت‌ها و وظایف این است از شیوع این بیماری پیشگیری شود و اگر جایی شیوع پیدا کرد از گسترش آن جلوگیری شود و ما در این مرحله، برای سه روز مدارس را تعطیل کردیم.

وی ادامه داد: این هفته، هفته پیک این ویروس است و باید مراقبت‌ها شدید باشد و در استان‌هایی که آلوده هستند و همچنین آلوده نیستند، باید افراد از حضور در اجتماع دوری کنند و مهمترین اجتماع، مدرسه است چرا که مدارس ما از ۱۰۰ تا ۲۰۰۰ دانش‌آموز دارد و مراقبت سخت است.

حاجی‌میرزایی اضافه کرد: مجددا در ستاد وضعیت را ارزیابی می‌کنیم و اگر لازم باشد تعطیلی مدارس استمرار می‌یابد چرا که سلامت بچه‌ها برای ما خیلی مهم است و درست که آموزش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما در درجه اول، سلامت مورد اهمیت است.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی دانش‌آموزان کنکوری در این روز‌های تعطیلی به مدرسه می‌روند یا برخی مدارس و مؤسسات دایر است، گفت: وقتی توصیه می‌شود که از اجتماع دوری شود به این معنی است که همه مراکز آموزش رسمی و غیررسمی که از وزارت آموزش و پرورش مجوز دارند، موظفند تعطیل شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۸۳ درصد اقامت در خانه در مصونیت دانش‌آموزان مؤثر است، افزود: تلاش می‌شود آموزش‌ها از طریق تلویزیون و فضای مجازی داده شود؛ البته تعطیلاتی که به دلیل آلودگی هوا اعلام می‌شد، این ایده را قوت داد که باید به آموزش مجازی فکر کنیم و نمی‌توانیم آموزش را تعطیل کنیم و باید از طریق آموزش‌های جایگزین که یک روش تلویزیون است، ورود کنیم.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهیم در تقویم آموزشی تغییر ایجاد کنیم، تصریح کرد: باید تا پایان خرداد سال تحصیلی پایان پذیرد و قصد تغییر تقویم آموزشی را نداریم و در این مسیر ارائه آموزش الکترونیک، مجازی از طریق معلمان و مدیران را پیگیری می‌کنیم.

* تا زمان کنکور فرصت زیاد داریم

حاجی‌میرزایی در واکنش به این جمله که دانش‌آموزان کنکوری نگران زمان کنکور و آمادگی برای آن هستند، گفت: تا کنکور فرصت زیاد داریم و باید ببینیم تا آن موقع شرایط کشور چگونه خواهد بود و تاکنون تصمیمی گرفته نشده است البته تصمیم را وزارت علوم و سازمان سنجش می‌گیرند و ما هم با آن‌ها هماهنگ هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر محدویت‌ها ادامه یابد، تکلیف آموزش دانش‌آموزان چه می‌شود، بیان کرد: تا پایان سال ۷، ۸ روز تحصیلی داریم و تعداد روز‌ها زیاد نیست و در این راستا آموزش‌های جایگزین ارائه می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره گلایه برخی دانش‌آموزان از کوتاه بودن زمان آموزش در شبکه آموزش، افزود: ابتدا وظیفه داریم از مسؤولان صدا و سیما سپاسگزاری کنم که به سرعت امکان ارائه آموزش‌ها را فراهم کردند؛ اخباری که داریم حاکی از استقبال خانواده‌ها و دانش‌آموزان است و اگر لازم باشد زمان آموزش را افزایش می‌دهیم یا در تعداد دروس و انتخاب معلمان تغییراتی ایجاد می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: