۱۲۲۱
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
تعداد بازدید : ۵۶۱
سیاسی خارجی

تیتر یک خبر ویژه

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌هایی به برخی مسولان و نمایندگان مجلس خواستار اقدام کارآمدی برای حمایت از مسلمانان هند شد.

درخواست برای انجام اقدام کارآمد برای حمایت از مسلمانان هند

به گزارش روی تیتر به نقل از فارس، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور در واکنش به قتل عام مسلمانان هند در نامه‌هایی خطاب به مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و علی باقری کنی معاون امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه خواستار اقدام کارآمدی در حمایت از مسلمانان مظلوم هند شدند.

متن این نامه که به صورت جداگانه برای مسئولان مذکور ارسال شده، به شرح زیر است:

این روزها که جهان و رسانه های آن درگیر اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا هستند در سکوت خبری و انفعال دولت های مدعی حقوق بشر در دنیا برادران و خواهران مظلوم هندی ما به جرم مسلمان بودن توسط هندوهای افراطی و با حمایت رژیم اشغالگر صهیونیستی قتل عام می شوند.

حمایت از مسلمانان مستضعف علاوه بر آنکه وظیفه شرعی شما و سیره پیشوایان دین ماست وظیفه قانونی دولت ها در جمهوری اسلامی ایران نیز می باشد در همین راستا بنابر نص صریح اصول 3، ۱۱ و ۱۵۲ قانون اساسی ، جنابتان به عنوان رئیس دیپلماسی خارجی کشور بیشترین وظیفه را در حمایت از مسلمان مستضعف جهان در ساختار حکومتی نظام مقدس جمهوری اسلامی دارید.

لذا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور ضمن محکوم کردن این فاجعه بزرگ و عرض تسلیت و آرزوی آرامش برای مسلمانان مظلوم هند، از شما مطالبه می‌کند با اعلام موضع مناسب و اقدام کارآمد خود در راستای حمایت از مردم مظلوم و مسلمان هند علاوه بر انجام وظیفه شرعی خود به وظیفه ی قانونی خویش نیز عمل کنید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: