۱۴۲۲۰
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
تعداد بازدید : ۱۸
آلمان دومین تولیدکننده بزرگ خودروهای برقی سواری در جهان پس از چین است، اگرچه با تولید ۱.۲ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با ۶.۶ میلیون خودرو در چین، بسیار عقب است.

آلمان دومین تولیدکننده بزرگ خودروهای برقی سواری در جهان پس از چین است، اگرچه با تولید ۱.۲ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با ۶.۶ میلیون خودرو در چین، بسیار عقب است.

به گزارش فراتتر، داده‌های انجمن خودروی آلمان نشان داد که فروش خودروهای آلمانی نسبت به بهبود در بازار جهانی خودروهای سواری عقب‌تر است و انتظار می‌رود فروش سال جاری ۲۵ درصد کمتر از سطح قبل از همه‌گیری باشد.

انجمن خودروی آلمان انتظار دارد بازار جهانی خودروهای سواری با رشد ۲ درصدی در سال جاری به ۷۷.۴ میلیون دستگاه برسد که نزدیک به سطح ۷۸.۸ میلیون دستگاه قبل از همه گیری است.

این انجمن افزود: انتظار می‌رود بازار خودروهای سواری آلمان با یک درصد کاهش به ۲.۸۲ میلیون دستگاه برسد که هنوز یک چهارم کمتر از قبل از همه‌گیری جهانی است. مانوئل کالوایت، اقتصاددان ارشد گفت مشکلات زنجیره تامین تا حد زیادی حل شده است اما محیط تجاری برای خودروسازان آلمانی همچنان چالش برانگیز است.

طبق داده‌های انجمن خودروی آلمان، فروش خودروهای برقی آلمان در سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافت و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۹ درصد دیگر کاهش یابد. انتظار می‌رود فروش خودروهای پلاگین هیبریدی از ۱۷۶ هزار به ۱۸۵ هزار برسد اما فروش خودروهای الکتریکی باتری‌دار از ۵۲۴ هزار به ۴۵۱ هزار کاهش خواهد یافت. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که تولید خودروهای الکتریکی در آلمان در سال جاری با ۱۹ درصد افزایش به ۱.۴۵ میلیون دستگاه برسد و بخش عمده‌ای از تولید آلمان برای صادرات باشد.

بر اساس گزارش رویترز، آلمان دومین تولیدکننده بزرگ خودروهای برقی سواری در جهان پس از چین است، اگرچه با تولید ۱.۲ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با ۶.۶ میلیون خودرو در چین، بسیار عقب است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: