۱۴۶۳
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
تعداد بازدید : ۴۶۶
تدارک تکراری تلویزیون برای تحویل سال متفاوت۹۹
سال ۹۹ در شرایطی آغاز می‌شود که تعطیلات نوروزی‌اش با هر سال متفاوت است و تمام رسومی که سال‌های گذشته حتما باید اجرا می‌شد امسال اجرای آنها غیرمنطقی و غیرمعقول است.
به گزارش روی تیتر به نقل از خبرآنلاین، تلویزیون و سال تحویلی متفاوت از هر سال. سال ۹۹ در حالی آغاز می‌شود که شرایطش با تمام سال‌های قبل و احتمالا با تمام سال‌های بعد متفاوت است. شیوع ابتلا به بیماری کرونا در تمام کشور و البته در تمام جهان دلیلی است که اغلب مردم را خانه‌نشین کرده و این خانه‌نشینی تا پایان تعطیلات نوروز هم ادامه خواهد داشت؛ بنابراین در این روز‌ها که معمولا هر سال موج سفر‌های نوروزی و دید و بازدید را در آن شاهد بودیم، اغلب مردم با یک تصمیم منطقی در خانه خواهند نشست و باید شیوه‌های جدید معاشرت و البته سرگرمی را برای خود پیدا کنند.

سرگرم‌کننده‌ترین وسیله در چنین روز‌هایی می‌تواند تلویزیون باشد. رسانه‌ای که پخش سراسری دارد و در همه خانه‌ها حضورش مشاهده می‌شود. این اتفاقی است که می‌تواند بر افزایش مخاطبان تلویزیون در این روز‌ها تاثیر بگذارد، اما آیا تلویزیون برای این ایام متفاوت تدارک متفاوتی دیده است؟ با هم مروری می‌کنیم بر برنامه‌های ویژه تحویل سال که به روال هر سال از شبکه‌های مختلف، اما با رویکرد‌های شبیه به هم تولید و پخش می‌شوند.

«فرمول یک» از شبکه یک

از شب گذشته (یکشنبه ۲۴‌اسفند) تا یک فروردین ویژه برنامه «فرمول یک» برای تحویل سال با رویکرد امیدبخشی و شادی برای مردم ایران روی آنتن خواهد رفت.

برنامه «فرمول یک» با اجرای علی ضیا در سال‌های اخیر پای ثابت‌های ویژه برنامه‌های عید است. سال گذشته نیز ویژه برنامه نوروزی این برنامه از بیست‌وپنجم اسفند آغاز شد و تا سال تحویل روی آنتن شبکه یک بود. مهمانان این ویژه برنامه، تلفیقی از حضور چهره‌های هنری، فرهنگی، سیاسی و ورزشی را کنار چهره‌های برتر مردمی سال بود.

امسال نیز در ابتدا قرار بود همانند سال گذشته (۹۷) در این برنامه چهره سال را در حوزه مردمی و اجتماعی معرفی شود، اما این انتخاب به دلیل شرایط ویژه روز‌های پایانی سال‌۹۸ به سال آینده موکول شده است.

محمد سلوکی و «دو نیمه ماه»

در ابتدا شبکه دو برای ویژه‌برنامه نوروزی‌اش قرار بود از یک برنامه جدید رونمایی کند. مسابقه «ایرانیش» با اجرای پوریا پورسرخ. ضبط این برنامه، اما به دلیل شیوع کرونا و حفظ سلامت تماشاگرانش به زمانی دیگر موکول شد. احسان ارغوانی تهیه‌کننده این برنامه بلافاصله برنامه‌ای برای سال‌تحویل تدارک دید که از شب گذشته و با اجرای محمد سلوکی روی آنتن رفته است. «دو نیمه ماه» نام این برنامه است که پخش آن تا ساعتی بعد از تحویل سال ۹۹ ادامه خواهد داشت.

از رشیدپور و «اتفاق» نوروزی تا علیمردانی و «چهل‌تیکه» نوستالژیک

شبکه سه و نوبت رضا رشیدپور

شبکه سه سیما یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های تلویزیون است که ویژه برنامه‌های شب سال تحویل آن با استقبال زیادی از سوی مردم مواجه می‌شود. احسان علیخانی و رضا رشیدپور از گزینه‌های اجرای برنامه تحویل سال در شبکه سه سیما هستند.

چند سالی است که احسان علیخانی شب سال تحویل مهمان خانه‌ها می‌شود. او که امسال مشغول ضبط و اجرای برنامه «عصر جدید» است، امسال در یک همکاری با رضا رشیدپور برای برنامه تحویل سال ۹۹ تدارک دیده‌اند.

برنامه اصلی ویژه‌برنامه «اتفاق» است که به صورت زنده و با اجرای رضا رشیدپور بیست‌وهشتم و بیست‌ونهم اسفند و تا ساعتی پس از سال تحویل روی آنتن خواهد رفت. در دل این برنامه یک ویژه‌برنامه ضبطی ۴۵دقیقه‌ای از «عصر جدید» هم برای مخاطبان پخش خواهد شد. «اتفاق» که احتمالا نامش هم برای این ویژه‌برنامه بهاری خواهد شد در همان استودیوی برنامه «اتفاق» و با دکوری نوروزی اجرا می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، «عصر جدید» در ایام نوروز طی ۱۵ قسمت هر شب بعد از اخبار شبانگاهی ساعت ۲۲روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت. سال گذشته این برنامه به طور زنده و با حضور مهمانان روی آنتن شبکه سه سیما رفت که گویا کرونا امسال هم این موضوع را لغو کرده است و قرار نیست مهمانی در کار باشد.

از رشیدپور و «اتفاق» نوروزی تا علیمردانی و «چهل‌تیکه» نوستالژیک

«بهار جان» با هیراد حاتمی و محسن چاوشی

برنامه «بهار جان» یکی دیگر از برنامه‌هایی است که قرار است مانند سال گذشته از شبکه پنج سیما پخش شود. محمد قنبری تهیه کننده این برنامه در گفتگو با خبرآنلاین از سورپرایز ویژه این برنامه نوروزی برای مخاطبان خبر داد. وی با بیان اینکه پخش این برنامه از بیست‌وششم اسفند آغاز خواهد شد گفت: مانند سال گذشته هیراد حاتمی یکی از مجریان این برنامه است و مجری دیگر سورپرایزی برای مخاطبان خواهد بود.

تیتراژ برنامه سال تحویل شبکه پنج با نام «بهار جان» را محسن چاوشی می‌خواند. این برنامه تا پایان تعطیلات نوروز هر شب به مدت ۱۲۰‌دقیقه روی آنتن می‌رود و در ۲۹‌اسفند به مدت ۱۰‌ساعت تا لحظه سال تحویل مهمان مخاطبان خواهد بود.


از رشیدپور و «اتفاق» نوروزی تا علیمردانی و «چهل‌تیکه» نوستالژیک
علیمردانی و «چهل تیکه» تدارک نوستالژی برای شب عید

«چهل‌تیکه» ویژه‌برنامه نوروزی شبکه نسیم برای تحویل سال ۹۹ است. محمدرضا علیمردانی اجرای این برنامه ضبطی را به عهده دارد و برنامه طبق روال همیشگی‌اش با محوریت نوستالژی به روی آنتن می‌رود. این برنامه در دو قسمت، قسمت اول پنجشنبه شب و قسمت دوم از ساعتی پیش از تحویل سال پخش خواهد شد. تفاوت «چهل‌تیکه» نوروزی با روال قبلی این برنامه در بدون تماشاگر ضبط شدن آن به خاطر شیوع کرونا است.
از رشیدپور و «اتفاق» نوروزی تا علیمردانی و «چهل‌تیکه» نوستالژیک
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: