۱۵۹۱
جمعه ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
تعداد بازدید : ۴۱۶
اجتماعی حوادث

تیتر یک خبر ویژه

رییس پلیس راه راهور ناجا گفت: مدت اجرای محدودیت های تردد برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا فعلا تا ۲۱ فروردین ۹۹ است و در صورت تمدید اعلام می‌شود.
به گزارش روی تیتر به نقل از ایرنا، پلیس راه راهور نیروی انتظامی، سردار سید تیمور حسینی ضمن بازدید از محور تهران - قم به رخداد‌های اخیر و اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از شیوع بیماری اشاره کرد و افزود: از روز گذشته ابلاغیه‌هایی مبنی بر محدودیت‌های عبور و مرور صادر شد و بر اساس آخرین تصمیمات، قرار شد خروجی استان‌ها مسدود شود و به جز مسافرانی که در مسیر برگشت به خانه‌های خود هستند خودرو‌های دیگر حق سفر ندارند.
وی ادامه داد: مسافران در مسیر بازگشت نیز مجاز به ورود به شهر‌های در طول مسیر نیستند و باید از کمربندی‌ها و خارج از شهر‌ها عبور کنند.
رییس پلیس راه راهور ناجا اظهارداشت: ملاک ما برای تشخیص ساکنان شهر‌ها از مسافران، پلاک خودرو، نشانی ثبت شده در بیمه نامه، دو رقم ابتدایی کد ملی، دفترچه خدمات درمانی و گواهینامه‌های هوشمند است و مأموران پلیس راهور با دست‌افزار‌هایی که در اختیار دارند در تسریع و تسهیل این امر کمک خواهند کرد.
حسینی در خصوص استثنا‌های طرح هم گفت: محدودیت تنها در خروجی استان‌ها اعمال می‌شود و تردد‌های درون استانی شامل طرح نیستند. در خصوص استان تهران نیز به دلیل شرایط خاص استان‌های تهران و البرز، این دو استان یکی در نظر گرفته شده‌اند و تردد بین دو استان بلامانع است. همچنین تردد ناوگان بار به دلیل جابه جایی کالا‌های ضروری نیز بلامانع است.
وی به حذف تست غربالگری اشاره کرد و افزود: با استفاده از پلاک خودرو و سامانه‌های تردد شمار، شماره ملی مالکان خودرو و رانندگان استخراج و به وزارت بهداشت تحویل شده است، افرادی که به سفر رفته‌اند از طریق سامانه ۴۰۳۰ برای انجام تست‌های دقیق احضار می‌شوند یا اکیپ‌هایی به منازل آن‌ها اعزام خواهند شد. اقدامات بعدی در صورت مثبت بودن تست در اختیار وزارت بهداشت است.
رییس پلیس راه راهور ناجا در خصوص ضمانت اجرایی و زمان اجرای طرح اظهار داشت: بیشتر مردم از محدودیت‌ها استقبال کردند و در چند روز اخیر بسیاری خواستار اعمال این محدودیت‌ها بودند. اما کسانی که به ابلاغیه بی‌توجهی کنند جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف خودرو به مدت یک ماه در انتظار آن‌ها است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: