۱۶۷۶
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
تعداد بازدید : ۲۹۲
سیاسی داخلی

تیتر یک خبر ویژه

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: نهاد مجلس باید در این موضوع وارد میدان شود و از تک تک نماینده ها در حوزه های انتخابیه خود حمایت کند تا همه قدرت نهاد مجلس، پشتیبان نماینده در حوزه انتخابیه باشد.

لزوم حمایت مجلس از نماینده ها در حوزه انتخابیه

به گزارش فراتیتر، محمدباقر قالیباف منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم صبح امروز در نشست هم افزایی برای مجلس قوی، کارآمد و انقلابی در مجموعه سرچشمه تهران، گفت: وقتی از تحول حوزه های انتخابیه حرف میزنیم، نماینده ها تنها هستد و یک فرد است.

وی افزود: نماینده ها با انبوهی از مشکلات مواجه هستند. یک نماینده از سطح محلی رای میگیرد اما در مجلس و پس از تاییدیه اعتبارنامه، دیگر نماینده مردم ایران خواهد بود.

قالیباف تاکید کرد: ما با کمک حق استیضاح، حق سوال و حق قانونگذاری، سازوکارهای یک نماینده در سطح ملی را فراهم کرده‌ایم اما آیا واقعا یک نماینده برای سطح محلی خود، چنین ظرفیتی دارد؟

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم اظهار داشت: در شهرستان‌ها، مردم توقع دارند که همه امورات شان توسط نماینده منتخب حل شود. اگر حل نشود، نماینده تضعیف می‌شود و اگر نماینده تضعیف شود، قوه مقننه تضعیف خواهد شد.

وی تاکید کرد: نهاد مجلس باید در این موضوع وارد میدان شود و از تک تک نماینده ها در حوزه های انتخابیه خود حمایت کند تا همه قدرت نهاد مجلس، پشتیبان نماینده در حوزه انتخابیه باشد.

قالیباف با بیان اینکه باید علاوه بر نهادها و سازمان های دولتی، ظرفیت نهادهای غیردولتی و مردمی و جهادی را به رسمست بشناسیم، گفت: مجمع استانی نمایندگان با همین ترکیب یعنی ظرفیت های مردمی و حاکمیتی و خصوصی باید در سطح استان بتوانند موضوعات را حل و فصل کنند. اگر حل نشد، باید به صحن علنی مجلس بیاید و ما کارگروه هایی درست کنیم تا در سطح ملی به موضوعات توجه شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: