۱۶۸۰
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
تعداد بازدید : ۴۳۸
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

هفتادوششمین نشست خبری یک دیدار یک عرضه، به مناسبت عرضه اولیه ۵ درصد از سهام شرکت پلیمر آریا ساسول، صبح امروز در فرابورس برگزار شد .

به گزارش فراتیتر، امیر حسین بحرینی مدیرعامل این شرکت، آریا ساسول را یک مجتمع بزرگ تولید اتیلن و پلی_اتیلن با ظرفیت بالغ بر یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن در سال معرفی کرد.

وی اظهار داشت:  در صنعت پتروشیمی بسیار مهم است که بتوان به اندازه ظرفیت اسمی کار کرد و چهار سال است که ظرفیت تولید و فروش مجموعه آریا ساسول بالاتر از ظرفیت طراحی‌شده بوده است. از این رو این شرکت از یک کسب‌وکار پایدار برخوردار است.

به گفته بحرینی، در سنوات گذشته بیش از ۹۰ درصد از سود قابل تقسیم بین سهامداران آریا ساسول تقسیم شده است.

مدیرعامل آریا ساسول افزود: در سال‌های ۹۶ ،۹۷ و ۹۸ از ظرفیت‌هایی که توسط برجام ایجاد شد استفاده کردیم و علاوه بر تعمیرات لازم، پروژه رفع گلوگاه‌های تولید و افزایش ۱۰ درصدی تولید اتیلن را به نتیجه رساندیم.

وی همچنین گفت: در حال حاضر آریا ساسول تا چندین سال نیاز به تعمیرات اساسی ندارد و تجهیزات و فرایندهای این مجموعه به‌روزرسانی شده است.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریا ساسول در ادامه این نشست، با اشاره به علل به تعویق افتادن عرضه اولیه سهام این شرکت پلیمری گفت: نوسان شدید در قیمت تولیدات صنعت پتروشیمی به دلیل جهانگیر شدن ویروس کرونا و خاکستری شدن وضعیت بازار در سطح جهان سبب شد که در عرضه ۵ درصد از سهام آریا ساسول تعلل کنیم و تا به ثبات رسیدن قیمت در عرضه اولیه مکث کنیم.

وی سپس با اشاره به وضعیت کنونی بازار گفت:  اکنون با توجه به رفع محدودیت‌های قرنطینه در چین -به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده پلی‌اتیلن در جهان - بازار بر مدار صعودی قرار گرفته و چشم‌انداز مثبتی از آن دیده می‌شود.

بحرینی در تشریح چشم‌انداز عملکرد آتی آریا ساسول هم گفت: حقیقت این است که بر خلاف انتظارها با شیوع ویروس کرونا نه تنها عملکردمان منفی نشده، بلکه همانطور که در صورت‌های مالی قابل مشاهده است، برنامه تولید بیشتر از ظرفیت تولید است.

وی همچنین با اشاره به احداث پروژه‌های آتی این شرکت گفت: پروژه احداث یک واحد عظیم تولید پلی‌اتیلن در دست اقدام است که می‌تواند زنجیره ارزش آریا ساسول را تکمیل کند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: