۱۶۹۹
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
تعداد بازدید : ۴۶۴
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

وزیر راه و شهرسازی در واکنش به افزایش متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در تهران به ۱۷ میلیون تومان گفت: بازار مسکن تابع عرضه و تقاضا نیست.
به گزاش فراتیتر، محمد اسلامی به فاصله چند روز پس از انتشار گزارش دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در خصوص عبور متوسط قیمت مسکن تهران از ۱۷ میلیون تومان، اظهار کرد: هموطنانی که نیازمند خانه هستند و استطاعت خرید این خانه‌ها را ندارند، به هیچ عنوان نگران نباشند. در سامانه طرح اقدام ملی دست همه را باز گذاشتیم تا هرکسی خواست ثبت‌نام کند و هیچکس جا نماند. تقریبا نیمی از کسانی که ثبت‌نام کردند مالک بودند و از امتیاز قبلا استفاده کرده‌اند.

وی با بیان "ما جامعه هدف خودمان را شناخته‌ایم و همه کار برای آن‌ها انجام می‌دهیم تا صاحبخانه شوند"، تصریح کرد: بازار مسکن تابع عرضه و تقاضا نیست و اتفاقی که برای سایر کالا‌ها می‌افتد متاثر از شرایط اقتصادی کشور است. این‌که برای نگرانی از افت ارزش پول ملی به دنبال این هستند تا سرمایه خودشان را تبدیل به کالا کنند. به همین خاطر و به صورت خود به خود این تغییر قیمت‌ها توسط صاحبان کالا انجام گرفته و این افزایش قیمت متاثر از بخش مسکن نیست. مهم برای ما جامعه هدف است که شناسایی شده‌اند و برای آن‌ها برنامه اجرایی داریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ثبت‌نام ۱.۶ میلیون نفر در طرح ملی مسکن برای دریافت ۴۰۰ هزار واحد افزود: در طرح ملی مسکن به صورت پیامکی و از طریق سامانه ۱.۶ میلیون نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در بخش اول ۲۳۰ هزار نفر پالایش شدند، در بخش دوم هم کار در حال پالایش بوده و ثبت‌نام کنندگان پیامکی باید اطلاعات خود را کامل کنند.

اسلامی همچنین وعده انجام پالایش ثبت‌نام کنندگان طرح ملی مسکن را در ماه جاری (خرداد ۹۹) و تعیین تکلیف آن‌ها داد.

به گزارش تسنیم، مطابق آمار دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی طی اردیبهشت ماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق ۲۲ گانه تهران با رشد ۹.۴ درصدی نسبت با فروردین ۹۹ از ۱۷ میلیون تومان (۱۷ میلیون و ۶۶ هزار تومان) عبور کرده است.

در فروردین ماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۱۵ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان بود. طی ماه مورد اشاره ۹۹۹۶ فقره قرارداد در سامانه املاک و مستغلات کشور ثبت شد. در اولین ماه سال ۱۰۹۶ فقره قرارداد در سامانه کد رهگیری ثبت شده بود.

بیشترین متوسط قیمت هر مترمربع در مناطق ۲۲ گانه تهران مربوط به منطقه یک با ۳۴ میلیون و ۱۹۹ هزار تومان طی اردیبهشت ماه امسال وبده است. در فروردین ۹۹ متوسط قیمت در این منطقه ۳۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان بود.

کمترین متوسط قیمت نیز با ۷ میلیون و ۷۴۳ هزار تومان مربوط به منطقه ۱۸ بوده است. در فروردین ماه متوسط قیمت در این منطقه ۷ میلیون و ۱۱۸ هزار تومان بود.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: