۱۷۰۸
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
تعداد بازدید : ۳۰۲
سیاسی داخلی

تیتر یک خبر ویژه

حاشیه‌های مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی
مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم شورای اسلامی که صبح امروز برگزار شد، با حواشی همراه بود.
به گزارش فراتیتر، در حالی مراسم افتتاحییه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد که حاضرین این جلسه درگیر رعایت مسائل بهداشتی برای پیشگیری از کرونا بودند. در ادامه به تعدادی از حاشیه‌های امروز این مراسم می‌پردازیم.  

** جایگاه هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با گل‌هایی به رنگ پرچم ایران مزین شده بود و همچنین عکس شهدای مجلس شورای اسلامی نیز در جایگاه هیات رییسه مجلس قرار داده شده بود،   در صندلی فاطمه رهبر منتخب مردم تهران و محمد علی رمضانی منتخب آستانه اشرفیه که در اثر کرونا جان باختند عکس‌های آنان به همراه گل تعبیه شده بود.
**مدعوین جلسه افتتاحیه پیش از ورود به مجلس از تونل ضدعفونی رد شدند و با دستگاه تب‌سنج میزان تب آن‌ها سنجیده شد. همچنین گفته می‌شود که منتخبان پیش از ورود به مجلس و در روز‌های گذشته تست کرونا داده‌اند.

** منتخبان مجلس شورای اسلامی با یک صندلی فاصله در کنار یکدیگر نشسته بودند و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شده بود، با این حال یکی از مسوولان حاضر در جلسه بار‌ها از منتخبان خواست که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و ماسک‌های خود را بزنند.

** در ابتدای ورودیه مجلس شورای اسلامی فرش قرمز پهن شده بود و منتخبان پس از ورود به مجلس با یکدیگر عکس یادگاری می‌گرفتند.

** مسن‌ترین منتخب این دور ۷۴ سال سن و جوانترین منتخب نیز ۳۱ سال سن دارد.  

**سید رضا تقوی در هنگام سخنرانی خود گفت ما امان نامه کفر و شرک را امضا نمیکنیم که این جمله وی با فریاد‌های الله اکبر و مرگ بر آمریکا منتخبان مجلس مواجه شد.

**یکی از نکات مهم عدم حضور آیت الله آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیت الله جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری بود که صندلی آنان خالی بود.

**تذکر برای رعایت موارد بهداشتی توسط تعدادی از کارکنان مجلس به نمایندگان و زدن ماسک از دیگر حواشی جلسه علنی امروز مجلس بود.

**گعده‌ها و دور همی‌هایی بین نمایندگان به چشم می‌خورد که به نظر می‌رسید در خصوص انتخابات رئیس و هیأت رئیسه مجلس باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: