۱۷۱۵
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
تعداد بازدید : ۳۳۵
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

اردشیر سعد محمدی: «در دو ماهه نخست سال جدید، شرکت صنایع ملی مس ایران حدود ۳۴۳۴ میلیارد تومان فروش داشته است. این میزان در مقایسه با دو ماهه سال گذشته (که ۳۱۲۰ میلیارد تومان بود)، نشان‌دهنده ۱۰ درصد افزایش فروش طی دو ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به سال گذشته است.»

به گزارش فراتیر، اردشیر سعد محمدی: «در دو ماهه نخست سال جدید، شرکت صنایع ملی مس ایران حدود ۳۴۳۴ میلیارد تومان فروش داشته است. این میزان در مقایسه با دو ماهه سال گذشته (که ۳۱۲۰ میلیارد تومان بود)، نشان‌دهنده ۱۰ درصد افزایش فروش طی دو ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به سال گذشته است.»

مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران (فملی) با بیان مطلب بالا گفت: این افزایش ده درصدی در شرایطی اتفاق افتاد که قیمت مس در بازارهای جهانی در مقایسه با سال گذشته نزدیک به ۱۲۸۰ دلار افت داشت. با این حال و در چنین شرایطی، فروش شرکت ملی مس در این دو ماه بیشتر از سال گذشته بود.

رکورد تولید کاتد شکسته شد

وی با اعلام میزان تولید کاتد این شرکت در ماه گذشته، این میزان را بالغ بر ۲۵۰ هزار تن عنوان کرد و با اعلام رضایت از این رقم گفت: رکوردهای خوبی در بخش تولید کاتد مجتمع خاتون آباد داشتیم، این بخش دو هفته پیش افتتاح شد، درواقع  با ۹۳۰۰ تن تولید کاتد در خاتون آباد یک رکورد جدید را به جای گذاشتیم. با وجود اینکه سال گذشته رکورد تولید را با ۲۵۰ هزار کاتد زدیم، امسال قطعاً تولید بالاتری را خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم از مرز ۲۶۵ هزار تا عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران با مناسب دانستن شرایط این شرکت برای اکتشاف گفت: سال جاری، ۱۰۰ هزار متر حفاری عمقی را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم پتانسیل‌های جدیدی را اکتشاف کنیم. طی چند ماهِ آینده خبرهای جدیدی در ارتباط با شناسایی ذخایر جدید به اطلاع سهامداران خواهیم رساند.

سعدمحمدی توضیح داد: در حال حاضر شرایط تولید، فروش و اکتشاف به خوبی پیش می‌رود، همچنین کنسانتره فاز ۳ سونگون عملیاتی شده و فاز دره «درالو» با رشد خوبی رو به رو است. کنسانتره دره «زار» هم به همین ترتیب خوب پیش می‌رود. گفتنی است، امسال شاهد افتتاح «آهک اهر» در منطقه آذربایجان هستیم و امیدواریم تا انتهای سال جاری یا اوایل سال ۱۴۰۰ کنسانتره دره «درالو» در مدار تولید وارد شود.  

وی با مثبت دانستن شرایط شرکت، گفت: با افتتاح این بخش، هم افزایش درآمد صادرات و هم افزایش کاتد برای شرکت فراهم می‌شود و ارزش افزوده خوبی نیز خواهد داشت، بنابراین طرح‌های توسعه‌ای مجموعه حرکت خود را انجام می‌دهد و مسیر خود را طی می‌کند.

فملی سهمی بنیادی است

مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران در خصوص وجود سهم این شرکت در پورتفوی سهام عدالت تصریح کرد: سهام عدالت دارایی با ارزشی است و در نظر داشته باشید که این سبد از سهام شرکت های بنیادی از جمله شرکت ملی مس تشکیل شده است. نکته دیگر اینکه، شرکت طرح‌های توسعه‌ای را در بازار ارائه داده است که حدودا تا یکی دو سال آینده در مدار تولید قرار می گیرند.

وی توصیه کرد سهامداران به نسبتP/E  توجه کنند و افزود: سهامداران برای انجام معاملات و خرید سهام باید آنها را با یکدیگر مقایسه کنند و با در نظر گرفتن پارامترهای مهم از جمله نسبتP/E  و دقت لازم، درست تصمیم بگیرند.

طرح‌های جدید برای سرمایه‌گذاری

اردشیر سعدمحمدی اعلام کرد: شرکت ملی مس، یک سری طرح های جدید برای سرمایه گذاری دارد که نرخ بازگشت سرمایه آن بسیار خوب و بالا است و ارزش سرمایه‌گذاری دارد؛ همچنین، در حال هماهنگی هستیم تا بتوانیم برخی از این طرح‌ها را از محل افزایش سرمایه داشته باشیم. این موضوع سبب می‌شود تا سهامداران در آینده شرایط بسیار بهتری داشته باشند.

رشد فروش داخلی در سال جدید

وی در پایان گفت: امیداوریم با توجه به تقاضایی که به نسبت کیفیت تولید محصول ‌وجود دارد در آینده نزدیک بتوانیم میزان تولید را بالا ببریم. همانطور که در سال ۹۹ تناژ فروش داخلی از ۳ هزار تن به ۴ هزار تن رسیده است و کماکان فروش در بورس کالا به طور کامل انجام می شود.  

منبع: sena
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: