۱۷۱۹
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
تعداد بازدید : ۳۱۴
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: هر گونه معامله و خرید و فروش سکه در بانک‌ها مجاز نیست.

به گزارش فراتیتر، عباس معمارنژاد درباره دلایل نبود عملیات بازار باز اظهار کرد: از آنجا که بانک‌ها نقدینگی مورد نیاز را در اختیار دارند، از عملیات بازار باز استقبال نمی‌شود، هم‌اکنون بانک‌‌ها نیازی به پول ندارند تا برای تامین منابع و دریافت تسهیلات اوراق نزد بانک مرکزی بگذارند بنابراین عملیات بازار باز هم انجام نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هر چقدر بتوانیم عملیات بازار باز را گسترش دهیم، هم برای دولت، بانک‌ها و هم بانک مرکزی فایده بیشتری خواهد داشت، ادامه داد: در این شرایط اگر عملیات بازار باز گسترش یابد، دولت می‌تواند بخشی از کسری بودجه را از طریق اوراق بدهی و اوراق مالی که به انتشار می‌رساند، تامین مالی کند.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد اظهار کرد: این بازار هر چه بیشتر گسترش یابد، هم در نرخ سود و هم در نحوه تامین مالی اثرگذاری بیشتری می‌تواند داشته باشد.

معمارنژاد افزود: یکی از دلایلی که نرخ سود بین بانکی روند کاهش دارد، این است که تقاضای خود بانک‌ها برای استقراض بین یکدیگر کاهش یافته است.

وی همچنین درباره معامله سکه در بانک‌ها تاکید کرد: هر گونه معامله و خرید و فروش سکه در بانک‌ها مجاز نیست.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: