۱۷۸۵
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
تعداد بازدید : ۳۱۸
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

افراد می‌توانند با مراجعه به وب سایت بیمه مرکزی و وارد کردن این کد یکتا نسخه چاپی بیمه خود را تهیه کنند با این حال لزومی به داشتن بیمه‌نامه فیزیکی نیست.

به گزارش فراتیتر، آقای غلامرضا سلیمانی در نشست خبری افزود: بستر لازم برای صدور بیمه نامه‌های الکترونیکی از ۴ ماه پیش ایجاد شده و هم اکنون همه شرکت‌های بیمه آماده هستند تا بیمه شخص ثالث الکترونیکی صادر کنند و این موضوع به همه شرکت‌ها بخشنامه شده است.

وی اضافه کرد: به این منظور افراد برای صدور بیمه نامه جدید نیازی به ارائه بیمه نامه قبلی ندارند و گزارش‌های مربوط به بیمه افراد در سیستم بیمه مرکزی وجود دارد.

سلیمانی گفت: بعد از صدور بیمه نامه جدید، کد یکتای ۱۰ رقمی از سوی بیمه مرکزی صادر و برای بیمه گذار پیامک می‌شود و این کد یکتا به معنای داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر است.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: افراد می‌توانند با مراجعه به وب سایت بیمه مرکزی و وارد کردن این کد یکتا نسخه چاپی بیمه خود را تهیه کنند با این حال لزومی به داشتن بیمه‌نامه فیزیکی نیست.

سلیمانی ادامه داد: همه نمایندگی‌های بیمه‌ای ملزم هستند بیمه نامه شخص ثالث را بدون نسخه کاغذی صادر و کد یکتا را به بیمه گذار اعلام کنند.

وی گفت: دسترسی به سیستم اطلاعاتی بیمه به پلیس راهور داده شده و پلیس می‌تواند اطلاعات مربوط به بیمه افراد را چک کند و نیازی به ارائه‌ بیمه نامه فیزیکی نیست.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه ۲۲ میلیون خودرو در کشور در حال بیمه شدن هستند افزود: سال گذشته نمایندگی‌های بیمه ای، ۶۰ هزار میلیارد تومان فروش انواع بیمه‌ها را داشته‌اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: