۱۸۳۴
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
تعداد بازدید : ۳۰۴
شصت‌و پنجمین دوره اهدای جایزه «دراما دسک»، از مهم‌ترین جوایز حوزه تئاتر که قرار بود شب گذشته به صورت آنلاین برگزار شود، به دلیل اعتراضات سراسری در آمریکا به تعویق افتاد.

به گزارش فراتیتر،مسئولان برگزاری جایزه دراما دسک (Drama Desk) ضمن اعلام این خبر خاطرنشان کردند: از به تعویق افتادن مراسم اهدای جوایز امشب متاسفیم اما ما به عنوان یک سازمان به این اصل که همه صداها باید شنیده شود، متعهدیم. در کنار همکاران سیاه‌پوستمان در برابر خشونت و بی‌عدالتی نژادی در کشور و شهرمان می‌ایستیم.

جزئیات بیشتر درباره تاریخ و زمان برگزاری این مراسم به زودی اعلام خواهد شد.

جایزه دراما دسک جایزه‌ای است که هر ساله با هدف پاسداشت بهترین‌های تئاتر در شهر نیویورک به برندگان در بیش از ۳۰ شاخه از هنر و صنعت نمایش اهدا می‌شود. علاوه بر اهدای جایزه، این رویداد هنری همچنین محلی برای برگزاری انجمن‌های آموزشی و گفت‌وگو درباره موضوعات مربوط به دنیای تئاتر است. این جایزه در سال ۱۹۵۵ با تمرکز بر نمایش‌های خارج از برادوی آغاز به کار کرد و از سال ۱۹۶۹ کار خود را به برادوی تعمیم داد. دراما دسک در کنار جایزه تونی از مهم‌ترین جوایز مربوط به تئاتر در آمریکا محسوب می‌شود.

ماجرای به قتل رسیدن یک شهروند آمریکایی آفریقایی تبار به دست ماموران پلیس در مینیاپلیس ایالت مینه‌سوتای آمریکا، در چند روز اخیر موجی عظیم از اعتراضات را در سراسر آمریکا و به ویژه در مناطق بروکلین و منهتن نیویورک به راه انداخته است. شهروندان آمریکایی از سیاه‌پوست گرفته تا سفیدپوست برای اعتراض به بی‌عدالتی‌های نژادی در این کشور به خیابان‌ها آمده و شعار جان سیاه‌پوستان ارزشمند است (Black Lives Matter)، سر داده‌اند.

 

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: