۱۸۹۷
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
تعداد بازدید : ۵۰۴
‌نمی‌توانید برنامه‌ای برای صبحگاه پیدا کنید که برای همه افراد مناسب باشد. اما می‌توانید از انجام برخی اشتباهات جلوگیری کنید.

ممکن است شما ترجیح بدهید که صبح و پس از بیدارشدن از خواب، ابتدا با تلفن هوشمند خود اخبار مهم شب گذشته را مرور کنید. اما واقعیت این است که در رفتار روزمره ما اشتباهات بسیار زیادی وجود دارد. اشتباهاتی که می‌توانند به صورت کاملا سهوی روز ما را خراب و نابود کنند. بنابراین می‌توانند بازده شما را کم‌تر کنند و روحیه شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند پس بهتر است این ۷ اشتباه در ابتدای صبح می‌توانند روز شما را نابود کنند را کنار بگذارید.


یک: قطع‌کردن موقت زنگ ساعتی که بیدارتان می‌کند

بسیاری از ما صبح‌ها و پس از به‌صدا درآمدن زنگ ساعتی که باید بیدارمان کند، احساس می‌کنیم هنوز توانایی بیدارشدن را نداریم و دوست داریم بیشتر بخوابیم. بنابراین زنگ آن را برای پنج یا ده دقیقه دیگر به تعویق می‌اندازیم. کارشناسان اعتقاد دارند که ضرر این کار بیشتر از فایده آن است و بهتر به نظر می‌رسد که تصورات خود را تغییر دهید. ضرر اصلی این تصمیم آن است که وقتی برای چند دقیقه دیگر می‌خوابید، مغز شما به یک خواب عمیق فرو می‌رود و بیدارکردن دوباره آن می‌تواند یک چرخه بی‌خوابی برای شما ایجاد کند که نمی‌توانید به سادگی از آن خارج شوید. بنابراین با تعیین درست زمان خواب و بیداری، از چرخه‌های بی‌خوابی دوری کنید.


دو: انجام‌ندادن حرکات کششی پس از بیدارشدن از خواب

وقتی به صورت کامل از خواب بیدار شدید از فرصت استفاده کنید و تا جایی که می‌توانید بدن خود را با حرکات کششی گرم کنید. روانشناسان اعتقاد دارند حرکات کششی به بالارفتن اعتمادبه‌نفس شما کمک می‌کند و شاید ثابت‌کردن اینکه این حرکات چگونه در خوشحالی یا ناراحتی شما تاثیرگذار هستند دشوار باشد. با این حال تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که صبح‌ها و پس از بیدارشدن از خواب حرکات کششی بیشتری انجام می‌دهند، بسیار خوشحال هستند. اگر پس از بیداری از خواب همچنان مانند جنینی در رحم یک مادر خودتان را فشرده می‌کنید، باید منتظر اضطراب بیشتر باشند.


سه: بررسی پیام‌های تلفن هوشمند

معمولی افرادی که شب‌ها تلفن هوشمند خود را کنار تخت خواب خودشان قرار می‌دهند پس از بیدارشدن از خواب پیش از هر چیزی به بررسی پیام‌های جدید فکر می‌کنند. اگر شما هم صبح خود را اینگونه آغاز می‌کنید باید بدانید که بهتر است این کار را انجام ندهید. کارشناسان اعتقاد دارند اگر صبح خود را با بررسی پیام‌هایی دریافتی شروع می‌کنید احتمالا در طول روز نمی توانید حال خودتا را تغییر دهید. چراکه وقتی به سراغ تلفن هوشمند خود می‌روید، با مجموعه بی‌پایانی از اخبار، یادآوری‌ها و محتوایی مواجه می‌شوید که مرور آن‌ها برای چند دقیقه کافی نیست و ممکن است ساعاتی از روز را به خود اختصاص دهد. بنابراین بهتر است تا زمانی که تمرکز کافی را ندارید و یا نمی‌توانید وقت مشخصی به این کار اختصاص بدهید، از تلفن هوشمند خود فاصله بگیرید.


چهار: تخت خود را مرتب نمی‌کنید

شاید باورکردنی نباشد اما ارتباط جالبی میان مرتب‌نکردن تخت و افزایش بازدهی در طول روز وجود دارد. اگرچه داده‌های آزمایشگاهی هنوز نتوانسته‌اند این ارتباط را به صورت کامل ثابت کنند اما افرادی که تخت خود را مرتب می‌کنند به مراتب منظم‌تر از سایر افراد هستند. در حقیقت، مرتب‌کردن تخت می‌تواند یک عادت کلیدی باشد که می تواند آغاز زنجیره‌ای از عکس‌العمل‌های مثبت ارزیابی شود.


پنج: نوشیدن قهوه در ابتدای صبح

۷ اشتباه که در ابتدای صبح می‌توانند روز شما را نابود کنند

بسیاری از مردم تصور می‌کنند نوشیدن قهوه در ابتدای صبح به آن‌ها کمک می‌کند تا روز بهتری را پشت سر بگذارند اما حقیقت چیز دیگری به نظر می‌رسد. بدن انسان به صورت طبیعی برای تنظیم انرژی خود در ساعت های ۸ تا ۹ صبح، هورمون اضطراب بیشتری تولید می‌کند. پس اگر به دنبال بهترین زمان برای نوشیدن قهوه هستید، بهتر است از ساعت ۹ و سی دقیقه به بعد اقدام کنید. اگر قبل از این ساعت به سراغ کافئین بروید، بدن شما تلاش می‌کند تا هورمون اضطرابی تولید کند که خود را با شرایط سازگار می‌کند و دلیل اصلی آن مصرف قهوه است. بنابراین انرژی مورد نیاز بدن شما تامین و تنظیم نمی‌شود.


شش: در تاریکی آماده نشوید

وقتی از خواب بیدار می‌شوید، ترجیح می‌دهید که چراغ‌ها را روشن نکنید و با کشیدن پرده‌ها با نور صبحگاهی مواجه نشوید تا در خلوت شخصی خودتان آماده کار شوید. این کارها آرامش‌بخش هستند اما باید بدانید که ساعت بدن انسان نسبت به تاریکی و روشنایی حساسیت دارد. وقتی در تاریکی آماده شوید، بدن شما تصور می‌کند که هنوز شب است. بنابراین احساس گیجی و خوب‌آلودگی می‌کنید. بنابراین بهتر است صبح به استقبال نور صبحگاهی بروید و با روشن‌کردن چراغ، محیط پیرامون خود را کاملا روشن کنید.


هفت: انرژی خود را هدر می‌دهید؟

نوشیدن آب، گوش‌دادن به موسیقی یا تماس با یک دوست صمیمی واقعا کارهای خوبی هستند اما بهتر است که آن‌ها را در ساعت‌های مشخص‌شده انجام دهید و برای زندگی خود برنامه جامعی داشته باشید. چراکه انجام همین کارهای ساده هم به زمان بسیار زیادی نیاز دارد و مدیریت آن‌ها بدون برنامه تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد. گروهی از افراد تصور می‌کنند که قدرت ارادی انسان محدود است. به عبارت دیگر، ما نیروی زیادی در کنترل اراده خود نداریم. با این حال همه افراد چنین دیدگاهی ندارند. در آغاز روز تصمیم می‌گیرید که چگونه این روز را به پایان برسانید. بنابراین زندگی بدون برنامه باعث هدردادن انرژی شما می‌شود. این انرژی اگر به درستی و زیبایی هزینه شود می‌تواند فواید بسیار بیشتری داشته باشد. بنابراین شاید عجیب نباشد که افراد موفقی مانند مارک زاکربرگ و استیو جابز، هر روز لباس‌های تکراری به تن می‌کنند تا وقت، انرژی و اراده خود را صرف انتخاب‌های نه‌چندان مهم نکنند.


منبع: بیزینس اینسایدر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: