۱۹۱۰
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
تعداد بازدید : ۳۲۲
سیاسی خارجی

تیتر یک خبر ویژه

همزمان با ابراز تمایل ترامپ برای مذاکره با ایران عالی ترین مقامات کشور در وزارت خارجه، شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی به درخواست ترامپ پاسخ ارائه داده اند.
به گزارش فراتیتر، پس از تبادل زندانیان اخیر بین ایران و آمریکا ترامپ بار دیگر خواستار مذاکره با ایران شد. ترامپ در ۲ توییت مجزا برای مذاکره با ایران ابراز تمایل کرد.  او در توییت اول خود نوشت:" از زمانی که من سر کار آمده‌ام، ما بیش از ۴۰ گروگان و زندانی آمریکایی را به خانه آورده‌ایم. از ایران ممنونم؛ این نشان داد که توافق ممکن است! "
 
واکنش مقامات ایران به مذاکره با ترامپ

ترامپ چند ساعت بعد با صراحت بیشتر در توییتی دیگر درباره تمایلش به مذاکره با ایران گفت:" خیلی خوب و هیجان‌انگیز است که ما مایکل را در خانه‌مان داریم. از ایران تشکر می‌کنم. برای توافق جدید تا انتخابات آمریکا صبر نکنید! من برنده خواهم شد. اکنون می‌توانید توافق بهتری داشته باشید!
 
واکنش مقامات ایران به مذاکره با ترامپ

تا این لحظه عالی‌ترین مقامات ایران در وزارت خارجه شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی به درخواست ترامپ پاسخ اراپه داده اند.

ظریف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

" آقای ترامپ، ما علی‌رغم تلاش‌های «زیردستان» شما، به یک تبادل بشردوستانه دست یافتیم؛ ضمن این که ما در زمان بر سر کار آمدن شما یک توافق داشتیم. ایران و دیگر شرکای برجام، هرگز میز گفتگو را ترک نکردند. مشاوران شما که بیشتر آن‌ها را هم برکنار کرده‌اید، دست به قمار احمقانه‌ای زدند. این که چه زمانی تصمیم بگیرید، این مسأله را اصلاح کنید، به خودتان مربوط است. "
واکنش مقامات ایران به مذاکره با ترامپ
واکنش بعدی از سوی شمخانی بود که در صفحه شخصی خود در توییتر گفت:

اوضاع ترامپ چه در تقابل‌های بین المللی، چه در افتضاح مدیریت کرونا و چه در آتش افروزی نژادپرستانه در داخل آمریکا به قدری خراب است که تیمش چاره‌ای جز تولید و نمایش موفقیت‌های ساختگی برای او ندارند. تبادل زندانیان، نتیجه مذاکره نبوده و هیچ مذاکره‌ای هم در آینده انجام نخواهد شد.
واکنش مقامات ایران به مذاکره با ترامپ

همچنین قالیباف با انتشار آیه‌ای از قرآن در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به توییت اخیر ترامپ در مورد توافق با ایران نوشت: مبادا در مبارزه کوتاهی کنید و به کافران پیشنهاد سازش دهید. شما بالاترید، چون خدا با شماست و مطمئن باشید نتیجۀ اعمالتان را بی‌کم‌وکاست به شما می‌دهد.
 
واکنش مقامات ایران به مذاکره با ترامپ
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: