۱۹۱۵
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
تعداد بازدید : ۳۲۸
فرهنگ و هنر کتاب

تیتر یک خبر ویژه

همچنان که اعتراضات علیه نژادپرستی در شهرهای مختلف آمریکا ادامه دارد، کتاب‌هایی با موضوعات مرتبط با نژاد و ضدنژادپرستی با استقبال مواجه شده‌اند.

به گزارش فراتیتر، تا روز پنجم «ژوئن»‌، بخش اعظمی از کتاب‌های پرفروش «‌آمازون» یعنی از ۱۰ کتاب برتر ۷ مورد و در وبسایت کتاب‌فروشی آنلاین «بارنز اند نوبل»‌ از ۱۰ کتاب برتر ۹ مورد را آثاری همچون «‌چطور یک ضدنژادپرست باشیم؟» نوشته «ایبرام ایکس کندی»، «آسیب‌پذیری سفید» نوشته «رابین داینجلو» و «پس می‌خواهی درباره نژاد حرف بزنی» نوشته «ایجیوما اولو» تشکیل دادند.

در جدیدترین فهرست هفتگی بخش کتاب‌های چاپی ‌و الکترونیکی غیرداستانی پرفروش نشریه نیویورک‌تایمز نیز، ۵ مورد از ۱۵ کتاب برتر به آثاری در مورد نژادپرستی اختصاص یافته است. یکی از این کتاب‌ها حدود ۱۰ سال پیش به چاپ رسیده است.

کتاب «مُهر خورده : نژادپرستی، ضدنژادپرستی و تو» نوشته «جیسون رینولدز» نیز این هفته در رتبه نخست فهرست کتاب‌های پرفروش نوجوانان نشریه نیویورک‌تایمز قرار گرفت.

حتی کتاب‌های حوزه کودکان نیز تحت تاثیر اعتراضات و فضای کنونی قرار گرفته‌اند. «کودک ضد نژادپرست» نوشته «ایبرام ایکس کندی» اواخر امسال منتشر خواهد شد.

«پینگوئین یانگ ریدرز» ناشر این کتاب در ابتدا ۵۰ هزار نسخه را به عنوان تیراژ این اثر تعیین کرده بود اما با وجود تقاضا برای این موضوعات،‌ ۱۰۰ هزار نسخه دیگر نیز اضافه خواهد شد.

مدیر انتشارات «پینگوئین یانگ ریدرز»  بیان کرد :«این تیراژ بالا برای هر کتاب کودکی به خصوص کتاب مصوری که برای کودکان گروه سنی بین ۳-۰ تعیین شده است، شگفت‌آور محسوب می‌شود.»

تقاضا برای برخی از آثار مرتبط با موضوع نژاد و ضدنژادپرستی به اندازه‌ای بالاست که برخی از فروشگاه‌ها برای تامین آن‌ها با مشکل مواجه شده‌اند.

این آثار حتی در فهرست کتاب‌های الکترونیکی پرفروش نیز به چشم می‌خورند.

در روزهای اخیر،‌ کشته شدن یک شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور موجی از اعتراضات ضدنژادپرستی را در ایالات‌متحده به دنبال داشته است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: