۱۹۲۰
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
تعداد بازدید : ۳۲۰
«ویولا دِیویس« هنرپیشه «خدمتکار» ضمن مشکل‌دار بودن این فیلم، بابت بازی در آن ابراز تاسف کرد. چراکه راوی نجات دهنده فیلم یک سفیدپوست است و کاراکترهای سیاه به حاشیه رانده شده‌اند.

به گزارش فراتیتر، «خدمتکار» درامی اثر «تِیت تِیلور» در سال ۲۰۱۱، است که با وجود منتقدین فراوان، به دلیل همزمانی با تظاهرات در پی قتل «جورج فلوید» حالا پربیننده‌ترین فیلم نت‌فلیکس شد.

«خدمتکار» براساس رمانی از «کاترین استاکت» با همین نام که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، به دلیل روایت قصه از نگاه ناجی سفیدپوست و به خاطر به حاشیه راندن پرسپکتیو کاراکترهای سیاه مانند «خدمتکار آیبیلین» با بازی «ویولا دِیویس» و «مینی» با بازی «اوکتاویا اسپنسر» با انتقادات زیادی مواجه است.

«ویولا دِیویس« هنرپیشه «خدمتکار» ضمن مشکل‌دار بودن اینفیلم، بابت بازی در آن ابراز تاسف کرد. چراکه راوی نجات دهنده فیلم یک سفیدپوست است و کاراکترهای سیاه به حاشیه رانده شده‌اند.

این فیلم موفقیت گیشه را نیز درپی داشت و توانست ۲۱۶ میلیون دلار در سطح جهان کسب کند. «خدمتکار» همچنین برنده اسکار «بهترین نقش مکمل زن» برای «اکتاویا اسپنسر» و نامزدی اسکار «بهترین فیلم» را کسب کرد.

اقبال نمایش فیلم و هجوم مخاطبین برای دیدن «خدمتکار» که برآمده از شرایط کنونی و مرگ «جورج فلوید» محسوب می‌شود، باعث برانگیخته شدن واکنش سه نویسنده برجسته شامل «اشلی پرِز» «ربکا تئودور واچون» و «ایرا مدیسن سوم» شد که علیه افزایش بیننده و هجوم مردم برای دیدن این فیلم شد.

«ایرا مدیسن سوم» به یکی از پست‌های نت‌فلیکس در حمایت از جنبش «Black Lives Matter»(جان سیاهان اهمیت دارد) واکنش نشان داد و نوشت: باشه، ولی سرباز باشید و «خدمتکار» را از «نت‌فلیکس» پاک کنید.

«ربکا تئودور واچون» نیز نوشت: اگر واقعا نیازمند فهرستی از فیلم‌های سیاهان دارید، منتقدین فیلم‌های سیاهان خوشحال می‌شوند تعدادی از بهترینِ این فیلم‌ها را به شما معرفی و پیشنهاد کنند!

«تامبِی اوبِنسون» کارشناس فیلم ایندی‌وایر، این هفته فهرستی از ۱۰ فیلم مناسب و معتبر برای تماشا و حمایت از تظاهرات این روزهای سیاهان معرفی کرد که «نبرد الجزایر» «گول خورده»(Bamboozled) و «برو بیرون»(Get Out) از آن جمله هستند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: