۱۹۲۵
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
تعداد بازدید : ۳۲۱
اجتماعی خانواده

اخبار ویژه

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن درخواست از مردم برای ارائه گزارش موارد کودک آزاری به سامانه اورژانس اجتماعی به شماره ۱۲۳ گفت: این سازمان با پلیس فضای مجازی نیروی انتظامی برای مقابله با موارد کودک آزاری در فضای مجازی، همکاری مشترک دارد.

به گزارش فراتیتر، محمد علیگو افزود: یکی از نکات مورد توجه در موارد کودک آزاری، مشخص نبودن ابعاد کودک آزاری برای مردم است به طور مثال شاید هنگامی که تصاویر اخیر کودک آزاری از سوی مادرش در فضای مجازی منتشر می شد و مردم می دانستند که باید اینگونه موارد را به شماره تلفن ۱۲۳ اطلاع دهند، بهزیستی زودتر اقدام می کرد.

وی ادامه داد: با اطلاع دادن مردم، کودک نیز کمتر آزار و اذیت می شد بنابراین باید خیلی روی این موضوع کار شود که کودک آزاری در فضای مجازی را مردم باید زود اطلاع دهند.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: از سوی دیگر رسانه ها، متخصصان مربوطه و نیز محققان دانشگاهی باید ساختارهای قضایی، حقوقی و قانونی و دیگر ابعاد کودک آزاری را برای مردم روشن کنند.

علیگو تاکید کرد: همچنین سیستم قضایی کشور نیز باید عواقب کودک آزاری را به صورت روشن و شفاف در اختیار رسانه ها قرار دهد تا حداقل ترمزی باشد برای کسانی که اقدام به کودک آزاری می کنند.

وی ادامه داد: نکته دیگر، موضوع آشنایی مردم با سامانه ۱۲۳ است؛ البته شاید بسیاری از مردم با شماره تلفن ۱۲۳ مربوط به اورژانس اجتماعی آشنایی داشتند اما نمی دانستند که موارد کودک آزاری در فضای مجازی را نیز می توانند به اورژانس اجتماعی اطلاع دهند.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی پذیرای همه نوع خبر از مردم در حوزه کودک آزاری است، افزود: در این زمینه با پلیس فتا همکاری مشترک داریم و در صدد هستیم تفاهم نامه مشترکی در این زمینه با نیروی انتظامی منعقد کنیم.

 زنی که با کتک زدن فرزند خود و پخش تصاویر آن در صفحه اینستاگرام، از مردم تقاضای پول برای عدم انجام این رفتار غیرانسانی می‌کرد، دستگیر شد و حال به گفته پلیس فتای خراسان رضوی این زن ادعا کرده که خود قربانی است و شخصی برای اخاذی، صفحه اینستاگرام او را هک کرده است و با تهدید از او می‌خواسته است تا فرزند خود را داغ کند و این کودک سه ساله را به‌طرز جنون‌آمیزی آزار دهد. اما مادر مقاومت کرده و همین باعث می‌شود تا آن فرد او را تهدید به انتشار عکس‌های خصوصی‌اش کند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: