۱۹۳۹
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
تعداد بازدید : ۳۱۲
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۴۰هزار و ۳۲۲واحدی به بالاترین رکورد تاریخی خود دست یافت.
به گزارش فراتیتر، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۹ میلیارد و ۳۱۷ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۷ هزار و ۷۰۲ میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۱۱۴ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۴۰ هزار و ۳۲۲ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۶۸ هزار و ۸۶۰ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کارخانجات تولیدی شهید قندی و پارس مینو با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۰۷۰۶ واحد، کل (هموزن) ۱۰۳۷۳ واحد، قیمت (هموزن) ۶۸۶۱ واحد، آزاد شناور ۵۳۴۳۹ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به‌ترتیب ۳۰۲۶۹ و ۷۸۳۴۱ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۸۹۸ میلیون ورقه به‌ارزش ۳۶۸۶ میلیارد تومان در ۵۰۳ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۸۹ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۲ هزار و ۸۶ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول و ذوب آهن اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، صنعتی بهپاک و پخش البرز بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: