۱۹۹۵
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
تعداد بازدید : ۲۶۹
اجتماعی حمل و نقل

تیتر یک خبر چرخشی

رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، شرایط بازگرداندن شهریه اسفند تا پایان سال سرویس مدارس را توضیح داد.

به گزارش فراتیتر، محمدرضا ولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی درباره هزینه سرویس مدارس از اسفند ماه تا پایان سال تحصیلی اظهار کرد:‌ استان‌ها منتظرند وزارت آموزش و پرورش در این باره تعیین تکلیف کند، ما فروردین اعلام کردیم چون خدماتی از بابت حمل و نقل در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد ارائه نشده، مدارس از دریافت هزینه سرویس خودداری کنند.

وی افزود:‌  تعیین تکلیف نهایی سرویس مدارس باید همزمان با پایان سال تحصیلی مشخص شود؛ یکی دیگر از موارد هزینه سرویس اسفند ماه مدارس است که در اردیبهشت ماه بخشنامه دیگری ارسال و تأکید کردیم قرارداد سرویس مدارس در پایان اسفند باید فسخ شود یعنی تا پایان اسفند تسویه حساب نهایی انجام شود و هر چند روزی که خدمات ارائه نشده است هزینه‌ای از خانواده‌ها دریافت نشود.

رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از طریق کارگروه ماده 18 هر استان و شهر باید موضوع هزینه سرویس مدارس پیگیری شود و وقتی موضوع توسط فرماندار امضا و ابلاغ شد اجرای آن مصوبه برای تمام سازمان‌ها و نهادها مثل شهرداری و تاکسیرانی الزامی است.

ولی‌زاده بیان کرد:‌ رانندگان سرویس مدارس می‌گویند که اسفند را آماده به کار بودند و هزینه سرویس را می‌خواهند از سوی دیگر خانواده‌ها هم می‌گویند خدماتی دریافت نکرده‌اند در اینجا مدیران مدارس باید خانواده‌ها را توجیه کنند و شرایطی پیش آید تا در راستای همدلی و درک متقابل همدیگر حرکت کنند.

وی افزود: مدارس توافق کنند تا اگر پیمانکار پول شهریه اسفند ماه را دارد، برگرداند؛ برخی پیمانکاران می‌گویند پول را به راننده‌ها دادیم و در اینصورت متضرر می‌شویم؛ در اینجا مدارس اگر می‌توانند با خانواده‌ها برای پرداخت شهریه اسفند توافق کنند  و اگر خانواده‌ها رضایت ندارند باید شهریه سرویس اسفند ماه به خانواده‌ها برگردانده شود.

رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: پیمانکار، تضمین بانکی نزد مدیر مدرسه دارد و طبیعتاً مدیر مدرسه با توجه به ضمانت‌نامه بانکی یا پول بلوکه شده در حساب می‌تواند پول را به خانواده‌ها برگرداند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: