۲۰۲۸
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
تعداد بازدید : ۳۹۳
صفحه نخست عمومی

یک تکه کتاب

محوریت اصلی داستان غرور و تعصب، دوشیزه های جوان و زیبای خانواده بنت جین و الیزابت دختران اول و دوم خانواده و سه مرد جوان به نام های بینگلی ، دارسی و ویکهام است .

به گزارش فراتیتر، غرور و تعصب شرح داستانیست رمانتیک که حول محور خانواده ی بنت که پنج دختر جوان در سن ازدواج دارد و هماسیگان آنها و روابط و خصوصیات اخلاقی آنها میگذرد .

محوریت اصلی داستان دوشیزه های جوان و زیبای خانواده بنت جین و الیزابت دختران اول و دوم خانواده و سه مرد جوان به نام های بینگلی ، دارسی و ویکهام است .

آقای بینگلی ، به تازگی در نزدیکی آنها ساکن شده و مردیست از خانواده ای اصیل و دارای جایگاه و ثروت ، از این رو اهالی آنجا را به نوعی به تکاپو واداشته که او را به عنوان داماد خود تصاحب کنند و با حضور او و اهالی در یک میهمانی رقص داستان آغاز میشود .

خالق غرور و تعصب ، جین آستن هفتمین فرزند از پدری کشیش متولد ۱۷۷۵ در استیونسن همپشر در انگلستان بود .

وی نوشتن را از نوجوانی آغاز و شش اثر جاودانه از خود بر جای گذاشت که چهار عنوان آن با نام های عقل و احساس ، غرور و تعصب ، منسفیلد پارک و اما ، در زمان حیاتش به چاپ رسید و دو اثر دیگر در سال ۱۸۱۸ به نام های نورثنگرابی و ترغیب پس از مرگ وی در سال ۱۸۱۱ منتشر گردید .

جین آستن سه عنوان ناتمام نیز به نام های لیدی سوزان ، واتسن ها و سندتین نیز خلق کرد که قبل از مرگ در حال نوشتن سندیتن بود ولی متاسفانه مرگ او را مهلت نداد تا اثر را به پایان ببرد و چشم از جهان برگشود .

غرور و تعصب ، پیش داوری ، تکبر و امثال این رذائل اخلاقی موانعی است در راه افزایش تعاملات اجتماعی و شکل گیری احساسات خالص انسانی ضمن انزوای اشخاص و طرد شدن از جمع نزدیکان و جامعه و افزایش بیماری های روحی و روانی .

آثاری نظیر غرور و تعصب و نظایر آن ، به شیوه ای داستان وار به شرح اثرات این اخلاقیات بر زندگی انسان و عواقب آن میپردازد که اگر خواننده فقط آن را به دید یک داستان رمانتیک مطالعه نکند و با درکی عمیق پذیرای مفهوم غنی آن باشد ، میتواند مسیر درست زندگی و دوری از انحرافات این چنینی اخلاقی را برگزیند .

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: