۲۰۵۴
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
تعداد بازدید : ۲۷۷
سیاسی داخلی

تیتر یک خبر ویژه

وزیر نیرو در صحن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هر سال یک میلیون مشترک جدید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در صنعت برق داریم که بخش‌هایی از آن مولد بوده و یا متعلق به بخش صنعت و کشاورزی است.

به گزارش فراتیتر، رضا اردکانیان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۱ خرداد) و در ادامه گزارش دولتمردان به پارلمان اظهار داشت: دستاوردهای بخش زیرساختی صنعت برق یکی از برگ‌های زرین جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر نیرو افزود: نسبت به ۴۰ سال پیش که جمعیت ما ۲.۳ برابر شده، ظرفیت نسبی نصب شده در تولید انرژی‌مان ۱۲ برابر، تولید انرژی ۱۹ برابر، اوج بار شبکه ۱۷ برابر، شبکه انتقال ۱۲ برابر و ظرفیت پست‌ها هم ۱۵ برابر شده است. شرایط دسترسی شهروندان ایرانی به برق به بخش‌های مختلف از وضعیت متوسط جهانی بالاتر است؛ به طوری که در جامعه شهری دنیا متوسط دسترسی به برق ۹۶ درصد است که این میزان در جامعه شهری ایران صد درصد است.

وی درباره دسترسی جامعه روستایی ایران به برق عنوان کرد: با آنکه در جامعه روستایی ایران متوسط دسترسی به برق ۷۹ درصد است، اما این میزان در ایران ۹۹.۷ درصد است. هر سال یک میلیون مشترک جدید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در صنعت برق داریم که بخش‌هایی از آن مولد بوده و یا متعلق به بخش صنعت و کشاورزی است.

وزیر نیرو گفت: در دولت حاضر از نیمه سال ۹۲ تاکنون حدود ۱۶ هزار مگاوات به ظرفیت برق افزوده است که قرار است تا نیمه ۱۴۰۰ این میزان به ۲۰ هزار مگاوات برسد که به طور متوسط هر سال ما ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت برق کشور افزوده‌ایم در حالیکه این میزان در مدت مشابه قبل هزار و ۷۵۰ مگاوات بوده است. ایران هم اکنون جایگاه ۱۴ جهانی در ظرفیت نصب شده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد ضمن این که در منطقه هم جایگاه اول را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: