۲۰۵۸
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
تعداد بازدید : ۲۸۱
سیاسی داخلی

اخبار ویژه

نماینده مردم تهران طی نامه‌ای خطاب قالیباف خواستار اعلام مغایرت آیین‌نامه اخیر دولت مبنی بر محرومیت موالید جدید از دریافت یارانه با سیاست‌های کلی جمعیت، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند به حجت‌الاسلام روحانی شد.
به گزارش فراتیتر، اخیراً دولت در اقدامی قابل تامل، آیین‌نامه اجرایی بند الف تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ را مصوب کرد که بر اساس آن موالید جدید صرفاً با تایید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و در صورت وجود منابع مالی به تشخیص سازمان هدفمندی مشمول دریافت یارانه خواهند شد!

پیرو این تصویب این آیین‌نامه از سوی دولت، "مهدی شریفیان" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس طی نامه‌ای خطاب قالیباف خواستار اعلام مغایرت این آیین‌نامه با سیاست‌های کلی جمعیت، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، از سوی رئیس مجلس به حجت‌الاسلام روحانی شد.

متن این نامه به این شرح است:

جناب آقای دکتر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام
 بدینوسیله به استحضار می‌رساند هیئت محترم دولت در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ آیین‌نامه اجرایی بند الف تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ را مصوب کرده و بر اساس آن موالید جدید صرفاً با تایید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و در صورت وجود منابع مالی به تشخیص سازمان هدفمندی مشمول دریافت یارانه می‌شوند که نتیجه عملی آن حذف یارانه تمام نوزادان جدید است.

جنابعالی تصدیق می‌فرمایید که این آیین نامه خلاف صریح سیاست‌های کلی جمعیت از جمله بند یک آن که مقرر نموده ارتقاء، پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جایگزینی و بند ۲ آن که بیان نموده رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان و توانمندسازی آنان در تامین هزینه‌های زندگی و تربیت نسل صالح و کارآمد مضافاً اینکه در ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه دولت به حمایت از تحکیم خانواده و افزایش نرخ باروری مکلف گردیده و اطلاق این مصوبه و مشروط نمودن یارانه تمام موالید موالید جدید به شروط مصرح در آن خلاف تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۹ نیز می‌باشد که درآن  وزارت تعاون مکلف به حذف یارانه سه دهک درآمدی جامعه شده است.

علی‌المراتب دستور فرمایید به استناد اصل ۸۵ قانون اساسی، مغایرت آیین‌نامه موصوف با قوانین مارالذکر و عدم اجرای آن به دولت محترم اعلام گردد.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: