۲۰۶۳
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
تعداد بازدید : ۳۳۳
اقتصادی ایران

تیتر یک خبر چرخشی

رئیس‌کل بانک مرکزی از دولت کره‌جنوبی و بانک‌های این کشور به‌خاطر بلوکه‌کردن پول نفت خریداری‌شده از ایران به‌بهانه تحریم‌های آمریکا به‌شدت انتقاد کرد.
به گزارش فراتیتر، ایران در حال افزایش فشار بر کره جنوبی برای آزادسازی میلیارد‌ها دلار از درآمد حاصل از صادرات نفت خود به این کشور است و می‌گوید سئول در مقابل فشار آمریکا سر خم کرده است و دارایی‌هایی را که ایران به‌شدت برای مقابله با کرونا لازم دارد به‌صورت غیرقانونی توقیف کرده است.

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی ایران، می‌گوید اقدامات بانک‌های کره جنوبی مانع استفاده ایران از پول خود برای خرید مواد غذایی و دارو‌ها و تجارتی که معاف از تحریم‌های آمریکاست، شده است.

همتی در یک پاسخ کتبی گفت: دیدن این منظره وحشتناک است که بانک‌های کره‌ای به‌راحتی از تعهدات خود و توافقات مالی بین‌المللی غفلت می‌ورزند و تصمیم می‌گیرند که وارد بازی سیاست شوند و از تحریم‌های غیرقانونی و یک‌جانبه آمریکا پیروی کنند.

وی بدون این که نامی از بانکی در کره جنوبی ببرد، افزود: ایران می‌تواند برای دستیابی به این دارایی‌های خود اقدام قانونی انجام دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اوایل ماه جاری ایران اعلام کرد که پس از دو سال مذاکره، دارو‌هایی را به‌ارزش ۵۰۰ هزار دلار از کره جنوبی دریافت کرده است.

ایران همچنین اعلام کرد که کره جنوبی حدود ۷ میلیارد دلار به‌خاطر خرید نفت قبل از تحریم‌های سال گذشته دولت ترامپ به ایران بدهکار است.

براساس اعلام وزارت خارجه کره جنوبی، دارو‌های ارسالی به ایران برای درمان بیماری‌های ژنتیکی بوده است. در ماه جاری، کره جنوبی در نظر دارد کیت‌های تشخیص کرونا را به‌ارزش ۲ میلیون دلار ارسال کند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: