۲۱۲۷
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
تعداد بازدید : ۳۰۲
اجتماعی بهداشت

اخبار ویژه

فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران گفت: در تهران طی یک ماه گذشته شاهد تقلیل پروتکل‌های بهداشتی هستیم و با مخدوش شدن فاصله‌گذاری اجتماعی این منجر به افزایش بیماری در تهران می‌شود.

به گزارش فراتیتر، صبح امروز جلسه «علیرضا زالی» فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران و «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران صبح امروز در محل استانداری تهران برگزار شد.

زالی در حاشیه این نشست یادآور شد: آمار بیماران بستری در تهران در بخش عادی ۱۸۶ نفر و در بخش بیماران ویژه ۷۰ نفر است. این آمار نسبت به ۲۴ ساعت گذشته تفاوت ویژه‌ای نکرده‌ است‌.

وی خاطرنشان کرد: تهران در وضعیت ملایمی به سر می‌برد، اما این وضعیت می‌تواند شکننده باشد. آنچه که مشخص است این است که  آن دسته از بیمارانی که به بخش‌ها و مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه کردند، بالغ بر ۵ درصدشان در بیمارستان‌ها بستری شدند، در حالی که این آمار قبلا ۳ درصد بوده است‌.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران گفت: در حال حاضر آمار تخت‌های تخصصی برای  بیماران عادی و ویژه مطلوب است و اکنون شرایط بهتری به نسبت اسفند سال ۹۸  داریم. همچنین وضعیت تیم‌های پزشکی و درمانی ما مطلوب است.

زالی بیان کرد: با توجه به زیرساخت‌هایی که تهران دارد و با توجه تراکم جمعیت این کلان شهر ما همواره با یک سری کمبود‌های نسبی رو به رو بوده‌ایم. اما با همکاری تمامی دستگاه‌ها می‌توانیم کارهای موثری برای رفع این کسری‌ها انجام دهیم. همچنین دستگاه‌های مختلف کمک‌های بسیاری کردند تا کمبود‌ها و مشکلات بیمارستانی برطرف شود. خوشبختانه اکنون با کمبودی مواجه نیستیم اما بحث فرسودگی نیروها بسیار حائز اهمیت است. 

وی ادامه داد: با توجه با خستگی و فرسودگی نیروها، بحث بسته‌های تشویقی جهت حمایت از آنها، تامین اعتبار مورد نیاز، تامین نیرو و تجهیزات اهمیت دارد که باید برای آنها چاره اندیشی کنیم. همچنین توسعه بخش‌های مراقبت‌های ویژه نیز در دستور کار است که اگر بتوانیم اعتبارات مورد نیاز را تامین کنیم، عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: تاکنون پروتکل‌های متعددی در خصوص داروی کرونا انجام شده، اما هنوز هیچ داویی کشف نشده است. ممکن است خبرهای مختلفی درباره اثربخشی برخی داروها شنیده شود، اما داروی قطعی فعلا کشف نشده است. به طور کلی ما نیازمند یک الگوی درمانی جامع هستیم که بتوانیم کل بیماری‌های پیش آمده توسط کرونا مانند بیماری‌های تنفسی، بیماری قند و..‌ را درمان کنیم، زیرا کرونا یک بیماری چند وجهی است و خوشبختانه در شهر تهران ۱۲۸ کارآزمایی بالینی در حال انجام است.

زالی اضافه کرد: ما باید برای تهران به دلیل حجم بالای ترددهای درون شهری، حجم بالای جمعیت کاری و خدماتی نگران باشیم. متاسفانه همانطور که رییس جمهور نیز اشاره کرد، ما در تهران طی یک ماه گذشته شاهد تقلیل پروتکل‌های بهداشتی هستیم و با مخدوش شدن فاصله گذاری اجتماعی این منجر به افزایش بیماری در تهران می‌شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: