۲۱۴۰
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
تعداد بازدید : ۲۷۲
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

آیین افتتاح رسمی فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای بخش غیزانیه با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد.

به گزارش فراتیتر، "غلامرضا شریعتی" استاندار خوزستان در حاشیه آیین افتتاح فاز اول پروژه آبرسانی به بخش غیزانیه اهواز گفت: با اجرای فاز اول این پروژه، ظرفیت انتقال آب به بخش غیزانیه حدود سه برابر افزایش پیدا کرد.

وی افزود: ظرفیت این طرح، انتقال روزانه ۱۶ هزار و ۸۰۰ متر مکعب آب است که با اجرای ۲۳ کیلومتر خط ۶۰۰ میلی متری از تاسیسات آبرسانی روستایی شهید الماسی شیبان به سمت تاسیسات ایستگاه تقویت فشار آب صفیره محقق شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: عبور خط از لوله‌های مدفون و روکار نفت و گاز، عبور از کانال های آبیاری و زهکشی و جاده های اصلی و فرعی، آبگیری مخازن تقویت فشار آب صفیره، شستشوی خطوط و اجرای ۱۵ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب از جمله دیگر اقدامات انجام شده در این طرح است.

شریعتی اظهار کرد: توسعه تصفیه‌خانه شهید الماسی شیبان شامل اصلاح سیستم پساب، توسعه و راه‌اندازی پاروهای لجن روب، اصلاح فیلترهای تحت فشار، توسعه ایستگاه پمپاژ آب پاک و ساخت و نصب و راه‌اندازی تابلوهای برق و توسعه ایستگاه تقویت فشار روستای صفیره از دیگر اقدامات برای انتقال آب به بخش غیزانیه است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به بهره برداری از پروژه آبرسانی به هشت روستای دهستان مشرحات گفت: هشت روستای دهستان مشرحات نیز از توابع بخش عیزانیه اهواز هستند که پس از سال‌ها بی‌آبی از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی بهره‌مند شدند.

استاندار خوزستان یادآور شد: فاز دوم پروژه آبرسانی به روستاهای بخش غیزانیه شامل 55 روستاست که با کارگزاری 28 کیلومتر خط انتقال از تاسیسات آبرسانی روستایی صفیره تا روستای نزهه به بهره برداری خواهد رسید و تلاش‌ها بر آن است تا ظرف 2 ماه آینده این عملیات نیز تکمیل و بهره‌برداری برسد.

بهره‌مندی 70 درصد جمعیت روستاهای غیزانیه از نعمت آب شرب پایدار

"عادل حرباوی" قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان نیز در آیین افتتاح فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای بخش غیزانیه اهواز گفت: با بهره‌برداری از فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای بخش غیزانیه اهواز 70 درصد از جمعیت این بخش از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: در فاز اول این پروژه 30 روستا با جمعیتی بالغ بر 16 هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شدند که در این میان 12 روستا به‌صورت شبانه‌روزی و 18 روستا به‌صورت 10 ساعت در طول شبانه‌روز از آب شرب برخوردار شدند.

حرباوی با اشاره به مشخصات فنی این پروژه اظهار کرد: در این پروژه 23 کیلومتر خط انتقال از تاسیسات شهید الماسی تا صفیره کارگزاری شده است.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با اشاره به پروژه آبرسانی به روستاهای دهستان مشرحات بخش غیزانیه گفت: خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب به طول43 کیلومتر به‌طور کامل اجرا شده و به تصفیه‌خانه یادگار امام (ره) متصل شده است و از امروز مشکل آبرسانی به این هشت روستا نیز برطرف می‌شود.

حرباوی خاطرنشان ساخت: فاز دوم این پروژه نیز آغاز شده و تا کنون هشت کیلومتر از خطوط انتقال آب از ایستگاه تقویت فشار صفیره به سمت نزهه کارگزاری شده است و همه تلاش بر آن است تا ظرف 2 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: