۲۱۴۹
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
تعداد بازدید : ۲۹۲
زالی با اشاره به مخدوش شدن شیوه‌نامه های بهداشتی در تهران گفت: شرایط تهران نسبت به اسفند ماه مطلوب تر، اما شکننده است.

به گزارش فراتیتر، علیرضا زالی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌های ما در تهران مخدوش شدن شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت نکردن فاصله اجتماعی است، گفت: شرایط تهران نسبت به اسفند ماه مطلوب تر، اما شکننده است.

وی ادامه داد: آمار مبتلایان به کرونا هیچگاه تاکنون نسبت به اسفند ماه در کشور افزایش نیافته است، در شهر تهران شرایط متفاوتی را مشاهده می‌کنیم به طوری که رعایت فاصله گذاری اجتماعی موثرترین راهبرد است.

رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: مردم تا جایی که مقدور است از حضور در محیط‌های شلوغ اجتناب کنند، افراد بالای ۵۵ سال، افراد دارای بیماری زمینه ای، ناراحتی قلبی و عروقی، فشارخون، دیابت و افراد چاق بیشتر مراقب خود باشند.

زالی با بیان اینکه اگر مردم می‌خواهند به روز‌های سخت بیماری و قرنطیه بر نگردیم بایدشیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را اجرا کنند، افزود: مردم تهران در آخرین پنج شنبه سال با مراجعه نکردن به بهشت زهرا و روز سیزده بدر با ماندن در خانه همکاری خوبی کردند.

وی تاکید کرد: بیماری کرونا، بیماری هزار چهره است، یکی از شایع‌ترین آسیب‌های کرونا به بدن اختلال در حس بویایی و چشایی است که ایران جزء اولین کشور‌هایی بود که به این موضوع پی برد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه تغییر خصلت و خلق و خوی مردم متاسفانه گزارش شده و این در حالی است که رعایت فاصله گذاری اجتماعی امری مهم است، اظهار کرد:  لذا باید راهبرد فاصله‌گذاری اجتماعی را دنبال کنیم؛ بالاترین میزان مرگ و میر در ۲۶ اسفندماه اتفاق افتاد، در شرایط فعلی امروز در تهران ۱۹۳ مورد بیمار جدید بستری و ۵۳ مورد در بخش ویژه نیز بستری شدند.

زالی درباره مراجعه کنندگان گفت: قدر مطلق مراجعین ما با عدد‌هایی که از ۱۴ اسفند شروع شد کاملا متفاوت است، در تهران بالاترین میزان بستری مربوط به دهم، یازدهم و دوازده فروردین بعد از ۲۲ اسفند است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مشاغل در شهر تهران آسیب جدی از دوران کرونا دیدند، افزود: همچنان از اصناف و کسبه درخواست می‌کنیم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: اولویت بازگشایی به مشاغلی داده شد که مرتبط با بحث معیشت مردم است لذا در تهران اولویت و راهبرد اصلی ما برای کسانی بود که معیشت آن‌ها به خطر افتاده بود.

زالی تاکید کرد: برای برخی از مشاغلی که در شرف بازگشایی هستند شیوه نامه‌های بهداشتی سخت‌گیرانه اعمال شده است. موج بازگشایی را در همه جای دنیا شاهد هستیم، به مردم توصیه می‌کنیم که حتماً زمان خروج از خانه از ماسک استفاده کنند چراکه  ماسک در پیشگیری بسیار تاثیر گذار است.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: