۲۱۵۵
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
تعداد بازدید : ۲۶۸
اجتماعی خانواده

تیتر یک خبر چرخشی

معاون اول قوه قضائیه گفت: نباید شورای حل اختلاف را به سمت اداری شدن پیش ببریم بلکه باید گره گشایی کنیم و می‌توان با یک همت جدید از ظرفیت مردم در این راستا استفاده کنیم.

به گزارش فراتیتر، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تکریم و معارفه معاونین قضائی و منابع انسانی و فرهنگی قوه قضائیه گفت: ایران امروز با ایران چهل سال پیش تفاوت دارد اما یک امر در این میان ثابت است و هر مقدار که ما جلو برویم و به قله نزدیک شویم این سنت‌ها ثابت است.

وی افزود: یکی از وظایف ما در گام دوم انقلاب این است که ببینیم چه چیزهایی باید ثابت و چه چیزهایی نیازمند تغییر است.

محسنی اژه‌ای افزود: ما در طول این مدت گام‌های بلندی برداشته ایم و اگر بخواهیم در مقام مقایسه با دور قبل بررسی کنیم با یک نگاه منصفانه می‌بینیم برای استیفای حق مظلوم قدم‌های برداشته شده است.

وی تصریح کرد: امروز اگر می‌گوئیم عدالت توسعه پیدا نکرده به این معنا نیست که کاری انجام نشده بلکه انتظارات افزایش پیدا کرده و باید در گام دوم طبق آنچه اسلام و قانون از ما می‌خواهد جلو برویم.

محسنی اژه‌ای گفت: یک انسان موظف مکلف هم خودش وظیفه دارد تلاش کند تا به کمال برسد و هم می‌تواند به دیگران کمک کند.

وی افزود اینکه امسال می‌گوئیم فلان مبلغ اختلاس و سال بعد مبلغ دیگر این سوال را ایجاد می‌کند که مشکل کجاست؟ آیا درست پیشگیری نکردیم؟ کم نداشتیم افرادی که بارها مرتکب دزدی شدند و این جای سوال است که آیا درست مجازات نکردیم.

معاون اول قوه قضائیه اظهار داشت: اگر به انسانیت برسیم ولو محدود، باز هم این به معنای پیروزی است. بدون یک نیروی انسانی بصیر عالم و عامل نمی‌توان پیشرفت کرد و جلوی همه مفاسد را بگیریم.
اگر بخواهیم قوه قضائیه ملجاء مردم باشد باید توجه ویژه‌ای به نیروی انسانی به خصوص قاضی کرد.

محسنی اژه‌ای به خدمات معاونت منابع انسانی در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات خوب در چند سال اخیر بحث تجمیع‌ها در معاونت بود که امیدواریم این خدمات ادامه داشته باشد.

وی در ادامه ضمن تشکر از معاونین سابق قوه قضائیه گفت: بسیاری از معاونین در زمینه توسعه و رشد منابع انسانی تلاش کردند که از این بابت تشکر می‌کنم.

محسنی اژه‌ای در ادامه افزود: نباید شورای حل اختلاف را به سمت اداری شدن پیش ببریم بلکه باید گره گشایی کنیم و می‌توان با یک همت جدید از ظرفیت مردم در این راستا استفاده کنیم.

معاون اول قوه قضائیه خطاب به رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گفت: باید از قضات به روز عالمی استفاده کرد که ماندگاری در این مرکز داشته باشند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: