۲۲۰۱
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
تعداد بازدید : ۲۶۵
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور گفت:علیرغم اینکه ۴۰۰ شرکت واردکننده نهاده‌های دامی در کشور وجود دارد، ضوابط وزارت صمت برای انتخاب واردکنندگان جهت تخصیص ارز واردات مشخص نیست.

به گزارش فراتیتر، عباس حاجی زاده، دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور درباره اعتراض واردکنندگان نهاده های دامی به جلسات وزارت صمت با عده اندکی از واردکنندگان جهت تخصیص ارز برای واردات گفت: تعداد واردکننده‌های نهاده‌های دامی بیش از ۴۰۰ شرکت است بنابراین در اینکه انحصاری وجود ندارد شکی نیست اما موضوع این است که ضوابط کار مشکل دارد.

وی ادامه داد: ضوابطی که برای ثبت سفارش و تخصیص ارز جهت واردات نهاده تعیین شده، شفاف نیست و ما از آنها خبر نداریم.

این فعال بخش خصوصی گفت: تاکید ما این است که ضوابط شفاف شود. همانطور که رئیس جمهور نیز در لایحه ۳۶ ماده‌ای مطرح کردند ضوابط باید شفاف شود؛ شفافیت، پاسخ بسیاری از پرسش‌ها را می‌دهد.

حاجی زاده درباره اینکه آیا بعد از اعتراضاتی که از سوی اتحادیه به نحوه تخصیص ارز و واردات نهاده‌ها انجام شد، جلسه و مذاکراتی با وزارت صمت انجام داده اید؟، افزود: ما درخواست چنین جلسه‌ای را داشتیم. مسئولان وزارت صمت نیز تغییر رویه داده اند و دفتر خدمات بازرگانی این وزارت خانه تماس‌هایی با ما داشته و خواستار برگزاری جلسه و تعامل شده اند البته هنوز جلسه ای برگزار نشده اما احتمال دارد که امروز دوشنبه ۲۶ خردادماه این جلسه برگزار شود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: