۲۲۰۷
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
تعداد بازدید : ۲۸۷
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

صندوق بین‌المللی پول (آی‌ام‌اف) هشدار داد پاندمی ویروس کرونا تأثیراتی به هم پیوسته بر اقتصاد جهان داشته و این صندوق پیش‌بینی‌های رشد اقتصاد خود را مجددا کاهش خواهد داد.

به گزارش فراتیتر، صندوق بین‌المللی پول هشدار داد پاندمی ویروس کرونا تأثیراتی به هم پیوسته بر اقتصاد جهان داشته و این صندوق پیش‌بینی‌های رشد اقتصاد خود را مجدداً کاهش خواهد داد.

صندوق بین‌المللی پول در آخرین چشم‌انداز خود اعلام کرد که جهان احتمالاً با بدترین رکود خود از زمان ناامیدی بزرگ (۱۹۳۰) تا کنون روبرو خواهد شد و اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۰ با افت شدید ۳ درصدی روبرو خواهد شد.

آی‌ام‌اف اعلام کرد: حتی ممکن است این چشم‌انداز برای چالش‌های شدید کنونی خیلی خوش‌بینانه باشد و در چشم‌انداز بعدی صندوق که قرار است در ۲۴ ژوئن منتشر شود، احتمالاً پیش‌بینی‌های ناامیدکنندتری خواهیم داشت.

کریستالینا جورجیه‌وا، رئیس آی‌ام‌اف، گفت: ما احتمالاً پیش‌بینی‌های خود را در داده‌های جدیدتر مجدداً کاهش خواهیم داد چراکه اکثر کشورها عملکردی بدتر از آن‌چه پیش‌بینی شده بود داشته‌اند.

جورجیه‌وا همچنین اشاره کرد که این بحران بی‌سابقه تولید ثروت را به شدت تحت تأثیر قرار داده و درآمد سرانه ۱۷۰ کشور جهان در حال کاهش است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: