۲۲۶۱
پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
تعداد بازدید : ۳۶۷
اللهیاری گفت: هرچند در برخی از مناطق استان اصفهان شاهد گسترش و توسعه سفر هستیم، اما هنوز سطح اشغال هتل‌های استان با وجود آنکه با ۵۰ درصد ظرفیت اقامتی فعال شده‌اند به سطح مطلوب نرسیده و در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد است.
به گزارش فراتیتر، فریدون الهیاری (مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان) با اشاره به آنکه مدتی است که مراکز اقامتی استان فعال شده‌اند و موزه‌ها و اماکن تاریخی اصفهان نیز از اول خرداد فعالیت خود را آغاز کرده‌اند در خصوص استقبال گردشگران از جاذبه‌های گردشگری این استان گفت: هرچند مراکز میراث و گردشگری استان گشایش یافته است، اما با توجه به نگرانی‌هایی که در خصوص شیوع ویروس کرونا وجود دارد و قرمز بودن برخی از شهرستان‌ها در این خصوص همچنان پروتکل‌های بهداشتی را برای اسکان و اقامت مسافران و گردشگران اعمال می‌کنیم و محدودیت‌هایی را اعمال کرده‌ایم، اما به هر حال سفر‌ها شکل گرفته است و نمی‌توان مانع سفر شد.

او ادامه داد: سفر‌های درون استانی به شهر‌های ییلاقی مانند سمیرم، چادگان و فریدونشهر و  مناطق نمونه گردشگری و برخی مناطقی که هنوز زیرساخت‌های لازم برای گردشگری را ندارند بیش از حد انتظار بود و با توجه به کم بود ظرفیت اقامتی در این مناطق شاهد چادرخوابی، پارک خوابی و کمپینگ مسافران بودیم.

اللهیاری تصریح کرد: هرچند در برخی از مناطق استان اصفهان شاهد گسترش و توسعه سفر هستیم، اما هنوز  سطح اشغال هتل‌های استان با وجود آنکه با ۵۰ درصد ظرفیت اقامتی فعال شده‌اند به سطح مطلوب نرسیده و در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد است.

به گفته مدیرکل میراث و گردشگری استان اصفهان  از آنجایی که بخش بزرگی از اقتصاد استان اصفهان مبتنی بر گردشگری است از این رو نیاز است تا هرچه سریعتر رشد و توسعه گردشگری به این استان بازگردد. البته نباید فراموش کرد که هنوز بین سفر رفتن یا نرفتن ابهام وجود دارد. قطعا ما عموم جامعه را به داشتن سفری امن همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه می‌کنیم.

او در ادامه به تعداد گردشگران خارجی که در بهار به اصفهان سفر کرده‌اند اشاره کرد و گفت: باتوجه به محدودیت‌های سفر قطعاً تعداد محدودی از گردشگران خارجی موفق شده‌اند در بهار امسال به اصفهان سفر کنند ضمن آنکه با توجه به تعطیلی تمام مراکز اقامتی در دو ماه نخست سال جاری می‌توان گفت تعداد گردشگران داخلی نیز صفر بوده است. هرچند با وجود آنکه تعطیلات خرداد را پشت سر گذاشته‌ایم، اما هنوز نتوانسته‌ایم به تعداد دلخواه گردشگران در استان اصفهان دست یابیم و ضریب اشتغال هتل‌ها پایین است. امیدوار هستیم بتوانیم در تابستان این کمبود را با سفر‌های سامان یافته جبران کنیم.
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: