۲۲۷۲
پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
تعداد بازدید : ۳۴۴
مقام مسئول بانک مسکن با اشاره به کاهش حدود ۲۵ درصدی قیمت اوراق وام مسکن، گفت:بانک‌ مسکن هیچ‌گاه در تعیین قیمت اوراق تسه دخالتی ندارد.
به گزارش فراتیتر، صابر عسکرپور مدیر امور مالی بانک مسکن اظهار کرد: بانک مسکن هیچگاه در تعیین قیمت اوراق تسه دخالتی ندارد و مانند سایر ابزار‌های بازار سرمایه، میزان عرضه و تقاضا است که قیمت اوراق تسه را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: در عین حال بانک مسکن به‌عنوان ناشر اوراق وظیفه داریم همواره فرآیند‌های مرتبط با معاملات اوراق را بررسی کنیم تا از طریق راهکار‌های مناسب در بازار مانند ایجاد محدودیت ۴ ماهه برای معاملات مجدد، تقاضای سفته‌بازی در خرید و فروش آن کاهش یابد و تسهیلات‌گیرندگان مسکن بتوانند با قیمت مناسب آن را خریداری کنند.

وی اضافه کرد: از دلایل دیگر افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن (تسه)، هجوم بسیاری از سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای در بورس بود که با مشاهده رشد قیمت اوراق گواهی حق‌تقدم استفاده از تسهیلات بدون آگاهی از ماهیت این اوراق به اشتباه نسبت به خرید آن اقدام کردند و این افزایش فشار تقاضا نیز در رشد قیمت اوراق تا بیش از ۸۰ هزار تومان موثر بود.

مدیر امور مالی بانک مسکن گفت: کاهش مراجعات فروشندگان اوراق به کارگزاری‌ها و شعب بانک به دلیل شیوع ویروس کرونا و انباشت تقاضای تسهیلات نیز از دیگر عوامل کاهش عرضه اوراق بود که موجب نوسان اخیر شد.

عسکرپور یادآور شد: با اقدامات انجام شده، مصرف‌کنندگان واقعی اوراق یعنی متقاضیان تسهیلات متوجه شدند به اندازه نیاز آن‌ها اوراق در بازار وجود دارد و پس از شکل‌گیری روند نزولی در قیمت اوراق، تقاضای غیرواقعی و سفته بازی نیز بازار را ترک کرد. در نتیجه اکنون شاهد کاهش سطح قیمت اوراق به کمتر از ۶۰ هزار تومان و افت بیش از ۲۵ درصدی قیمت اوراق نسبت به زمان اوج‌گیری قیمت در نماد‌های مختلف تسه هستیم.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: