۲۳۱۴
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
تعداد بازدید : ۲۹۴
سیاسی داخلی

اخبار ویژه

نماینده شیراز با تأکید بر بازنگری در قانون نظام مهندسی گفت: راه حل اصلاح قانون نظام مهندسی، انجام روند کارشناسی در مجلس است.
به گزارش فراتیتر، علیرضا پاک‌فطرت، نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اصلاح و بازنگری در قانون نظام مهندسی گفت: دلیل اصلی بررسی نشدن این مسئله را در صحن علنی، ریاست نماینده مجلس دهم بر سازمان نظام مهندسی کشور و درگیری‌های او با وزیر راه‌وشهرسازی می‌دانم؛ چراکه مشکلاتی را ایجاد کرد.

او با بیان اینکه دستورالعمل‌های فنی بسیار خوبی در نظام مهندسی و حوزه عمران وجود دارد، اما به خوبی اجرا نمی‌شود، ادامه داد: نمایندگی و همزمان،  ریاست  بر سازمان نظام مهندسی در دوره گذشته پارلمان، باعث زد‌وبند‌هایی در کمیسیون عمران شده بود و نماینده مذکور هم نه به  مجلس و نه به نظام مهندسی می‌رسید.

پاک‌فطرت با اشاره به موضوع امضا فروشی در حوزه ساخت‌وساز و نظارت بیان کرد: فردی در خارج از ایران حضور داشته است که امضایش را در نظام مهندسی استفاده می‌کردند،  این معضل‌ها و دیگر تخلف‌ها باید از بین برود. با وجود مشکل یاد شده، در صورت تخریب سازه‌ها در حوادثی مانند زلزله و ایجاد مشکل در شناسنامه فنی ساختمان،   چه کسی باید پاسخگو باشد؟ کسی که فقط مُهرش در شناسنامه ساختمان و خودش در خارج از کشور است!

نماینده شیراز و زرقان گفت: راه حل اصلاح قانون نظام مهندسی، انجام روند کارشناسی در مجلس است، البته نه تنها کمیسیون عمران، بلکه کمیسیون‌هایی مانند اقتصادی هم باید این موضوع را بررسی کنند.

او با تأکید بر بررسی جنبه‌های حقوقی در اصلاح این قانون تصریح کرد: توجه به موضوع تعارض منافع و ایفای نقش مصرف کنندگان در کنار افراد حقوقی از دیگر ملزومات اصلاح قانون نظام مهندسی است.

پاک‌فطرت با بیان اینکه مسکن حدود ۲۰ یا ۳۰ درصد سبد خانوار را تشکیل می‌دهد و بخش مهمی به شمار می‌رود،   گفت: بررسی مسائل مالیاتی خانه‌ها و واحد‌های مسکونی بر اساس متراژ وغیره از نکات لازمِ توجه در بازنگری قانون نظام مهندسی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: