۲۳۳۰
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
تعداد بازدید : ۲۷۰
اجتماعی حمل و نقل

تیتر یک خبر چرخشی

رئیس شورای شهر تهران گفت: شهرداری باید در یک اقدام اصولی، در الگوی شهرسازی برای مدیریت عرضه و همچنین ساماندهی ترافیک وآلودگی هوا تجدیدنظر کند.

به گزارش فراتیتر، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، در جریان دویست و بیست و یکمین جلسه شورای شهر تهران گفت: با توجه به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر آغاز فعالیت همه اصناف در کشور، ضرورت مراقبت نسبت به بروز خطرات شیوع موج دوم کرونا در کشور بخصوص شهر تهران ضرورت دارد.

او با اشاره به اجرای طرح ترافیک و بازگشایی مشاغل گفت: این امر موجب افزایش استفاده از سیستم حمل ونقل عمومی در تهران شده است که این موضوع با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی دانشگاهها در نیمه شهریور ماه تشدید خواهد شد ومتاسفانه ظرفیت ناوگان حمل ونقل عمومی تهران بخصوص در زمینه اتوبوس و مترو به هیچ وجه پاسخگوی جابجایی حجم بالای مسافر با رعایت فاصله اجتماعی نیست.

هاشمی ادامه داد: پیک مسافر مترو و اتوبوس تهران در سال گذشته به حدود دو ونیم میلیون نفر در روز رسید که اگر قرار باشد که فاصله اجتماعی در مترو و اتوبوس رعایت شود، حداقل باید سرفاصله یا هدوی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران در ساعت پیک نصف گردد که با توجه به عدم افزایش تعداد اتوبوس و واگن مترو در سالهای اخیر هنوز اقدامی برای آن صورت نگرفته است.

او با اشاره به وظیفه مدیریت شهری در این زمینه گفت: مدیریت شهری وظیفه دارد که هشدارهای لازم به مسئولان وافکار عمومی را بدهد تا از بروز بحران و فاجعه در سال تحصیلی جلوگیری گردد.

رییس شورای شهر تهران همچنین با اشاره به جهش قیمت خرید و اجاره مسکن در هفته های اخیر گفت: مساله مهم دیگر شهروندان در ماههای اخیر جهش در قیمت خرید و اجاره منازل مسکونی است که موجب شده است تا بسیاری از مردم قادر به تمدید اجاره منزل نباشند یا توان خرید برای آپارتمان هدف خود را از دست بدهند.

هاشمی افزود: البته شرایط کلی اقتصاد کشور و تحریمهای ظالمانه که موجب کاهش شدید ارزش پول ملی و جهش تورمیشده در قیمت خرید واجاره مسکن موثر است اما به نظر می رسد فقدان الگوی مشخصی برای توسعه و عرضه مسکن در تهران موجب شده است تا سفته بازی در ملک وافزایش بی رویه قیمت زمین خرید واجاره مسکن مناسب را از دسترس بسیاری از شهروندان خارج کند.

هاشمی ادامه داد: یکی از راهکارهای ایجاد تعادل در بازار مسکن و همچنین ساماندهی ترافیک وآلودگی هوا در تهران، تعریف پهنه T بعنوان حمل ونقل و بارگذاری در حاشیه کردیدورهای پرظرفیت حمل ونقل عمومی و ایستگاههای مترو است.

او با اشاره به بارگذاری های عمده در مناطق شمالی پایتخت گفت: در گذشته برای تامین نقدینگی اداره شهر، بارگذاری های عمده در مناطق مرغوب شمال ومرکز شهر بصورت تجاری، اداری ومسکونی انجام می شده که هم خرید این املاک از دسترس بخش عمده جامعه خارج بوده و هم این بارگذاری موجب تشدید آلودگی هوا و ترافیک می شده است.

رییس شورای شهر گفت: شهرداری باید در یک اقدام اصولی، در الگوی شهرسازی برای مدیریت عرضه وهمچنین ساماندهی ترافیک وآلودگی هوا تجدید نظر کرده و با تعریف پهنه T، هم مشکل عرضه و نقش قیمت زمین در مسکن را کاهش داده وهم منابع لازم برای توسعه سیستم حمل ونقل عمومی را فراهم کرده وهم آلودگی هوا وترافیک را کاهش دهد.

هاشمی افزود: اگرچه بیش از یکسال است که این موضوع بعنوان یکی از راهبردهای مورد نظر شورا به شهرداری ابلاغ و پیگیری شده است اما در اینجا از رسانه ها وافکارعمومی می خواهم که اصلاح الگوی شهرسازی را برای ایجاد تعادل در بازار مسکن و اصلاح سیستم حمل ونقل شهری بعنوان یک مطالبه عمومی پیگیری کنند.اقداماتی نظیر تشدید عوارض نوسازی خانه های خالی و تشویق وکاهش هزینه های ساخت وساز در مناطق ارزانتر نیز می تواند از اقدامات تکمیلی در این حوزه باشد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: