۲۳۵۱
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
تعداد بازدید : ۳۲۶
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در بیست‌ویکمین جلسه فوق‌العاده کمیته کارشناسی توسعه صادرات غیرنفتی، از ضرورت افزایش اختیارات شورای‌عالی توسعه صادرات غیرنفتی، کاهش فرآیند تصمیم‌گیری و ابلاغ تصمیمات اتخاذی در شرایط فعلی، به عنوان اولویت‌های مهم یاد کرد و گفت: امیدواریم این الزامات در جلسه آینده شورا به جمع‌بندی نهایی برسد.

به گزارش فراتیتر، حمید زادبوم، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، در این جلسه اظهار داشت: در نشست آینده شورای‌عالی توسعه صادرات غیر نفتی که طی هفته جاری به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار خواهد شد، در مورد موضوعات مهمی که در جلسات قبلی کمیته کارشناسی و کارگروه‌های کارشناسی با حضور دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های غیردولتی تصمیم‌سازی شده و راه‌حل‌های اجرایی مختلفی برای حل و فصل مسائل و مشکلات سر راه صادرات پیش‌بینی شده است، تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده به منظور صادرات کالا و خدمات در سال جاری و لزوم تسهیل شرایط و مسیر صادرات برای ارزآوری با اولویت بازارهای همسایه، تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط باید با برنامه‌ریزی و بسیج امکانات و منابع برای تحقق اهداف کمی صادرات در سال جاری تلاش کرده و موانع بر سر راه صادرات و صادرکنندگان را به سرعت مرتفع کنند.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و دبیر شورای‌عالی توسعه صادرات غیر نفتی بیان داشت: یکی از نیازمندی‌های ضروری حوزه تجارت خارجی  ارائه بهنگام آمار و اطلاعات از سوی گمرک ایران به عنوان رکن برنامه‌ریزی و تحلیل به موقع حوزه تجارت خارجی است.

زادبوم همچنین از همکاری دستگاه‌هایی که در ایجاد بسترهای کمک به توسعه صادرات، هم‌راستا با سیاست‌ها و برنامه‌های کلان صادراتی تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.

گفتنی است، بیست و یکمین جلسه فوق‌العاده کمیته کارشناسی شورای‌عالی توسعه صادرات غیرنفتی با حضور دبیر شورای‌عالی صادرات، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بخش غیردولتی عضو شورا با موضوع بررسی دستور کار نشست آتی شورا برگزار شد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: