۲۳۵۲
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
تعداد بازدید : ۴۳۷
اجتماعی آموزش

اخبار ویژه

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا شهر تهران گفت: بیش از ۸۰ درصد مردم تهران هنوز فاقد مصونیت کافی دربرابر کرونا هستند.

به گزارش فراتیتر، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مبارزه با کرونا شهر تهران در اولین جلسه شورای اداری استان تهران در سال جاری گفت: تهران مرکز ثقل بهداشت و درمان کشور است که بالاترین حجم خدمات بهداشتی و درمانی را دارد  وبدون کنترل بیماری در تهران ریشه کن کردن کرونا در کشور ابتر خواهد بود.

او با اشاره به چالش هایی که تهران با آن روبرو بود گفت: اگرچه تاکنون زحمات فراوانی کشیده شده اما باید با یک نگاه متعهدانه و مستمر دست به دست هم دهیم و با بالاترین سطح تعهد زمینه های مقابله با بیماری را رونق دهیم.

زالی گفت: از یک منظر در نگاه اداری و مدیریتی کارکنان که ذخایر ارزشمند ما هستند به دلیل بازگشت مجدد به کار، حفاظت و صیانت از آنها نقش مهم و تاثیرگذاری دارد. رعایت پروتکل های بهداشتی در تهران یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

او ادامه داد: گزارشات میدانی هم از بین مردم حاکی از این است که بسیاری از افراد به دلایل مختلفی از جمله خسته شدن؛ یا فقدان آموزش و یا حساسیت زدایی حساسیت خود را از دست داده‌اند و نظر سنجی ها نیز موید این است.

زالی افزود: به رغم آنکه ۸۰ درصد مردم تهران کرونا را خطرناک می دانند اما رفتار مراقبتی مردم  روبه کاهش است. این خطری است که می تواند سیمای جدیدی از امواج جدیدی از بیماری را در تهران رقم بزند.

زالی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل های دقیق و شیوه نامه های بهداشتی باید ضرورت قطعی باشد گفت: بعد از اجرای فاصله گذاری اجتماعی هوشمند، در شروع طرح ۶۲ درصد رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند انجام می شد که بعد از دو هفته به ۲۸ درصد و سپس به ۱۱ و در برخی از حوزه های خدماتی به کمتر از ۹ درصد رسیده و عملا مخدوش شده است.

زالی با بیان اینکه درخوش بینانه ترین شرایط بیشتر از ۲۰ درصد در تهران به کرونا مبتلا نشده اند گفت: در نتیجه بیش از ۸۰ درصد مردم تهران هنوز فاقد مصونیت کافی دربرابر کرونا هستند.

او درخصوص حضور کارمندان در محل کار گفت: باید برنامه ها به گونه ای باشد که حداکثر صرفه جویی حضور فیزیکی اداری صورت گیرد.مدت مدیدی است که در تهران و استانداری در تلاش هستند که الگوی متفاوتی از حضور نیروی انسانی را ارائه دهند. لیستی بالغ بر ۱۶ گروه پرخطر طراحی شد و تا جایی که ظرفیت انعطاف پذیر اجازه دهد، تغییر حضور در ساعت اداری این گروه های ۱۶ گانه می تواند کمک کند. همچنین پیشنهاد شده است که از ظرفیت دورکاری با یک نگاه جهادی و توسعه دولت الکترونیک استفاده شود.

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا شهر تهران گفت: شیوه نامه ها می توانند از حالت متحدالشکل خارج شود و دقیقا در انطباق با شرایط باشد.

او گفت: مجددا متعهدانه دست در دست هم دهیم و با اجرای تمام و کمال شیوه نامه های بهداشتی، برای مقابله با بیماری را داشته باشیم.

زالی با اشاره به نظرسنجی که از مردم درخصوص خروج از منزل قبل از اجرای طرح ترافیک صورت گرفت گفت: ۴۴/۶ درصد مردم در تهران علت خروج خود را رفتن به محل کار اعلام کردند. در رتبه دوم ۲۶ درصد برای کسانی بود که برای خرید و تامین مایحتاج بیرون می روند.

زالی درخصوص بازگشایی مدارس گفت: دو موضوع در جلسه روز گذشته ستاد ملی کرونا تصریح شد. موضوع اول بدین گونه است که ظرفیت سازی در دانشگاه ها و خوابگاه ها و مدارس تعریف شود و آموزش به صورت چرخشی انجام شود. برای مثال آموزش و پرورش ملزم شد برای بخش هایی که بدون حضور فیزیکی امکان آموزش فراهم است، شیوه های آموزش مجازی را طراحی کنند. یا تعطیلی پنجشنبه ها بازگردد و حضور به صورت زوج و فرد باشد و زمان حضور در مدارس به حداقل برسد که این موارد قطعی نیست و تاریخ شروع آموزش از ۱۵ شهریور پیشنهاد است و ممکن است با توجه به شرایط پیش رو تغییر کند.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: