۲۳۵۵
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
تعداد بازدید : ۲۶۳
رییس بنیاد مستضعفان از احداث سیکل ترکیبی هزار مگابایتی نیروگاه برق خرم آباد تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش فراتیتر، سید پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان در مراسم امضا تفاهم نامه احداث فاز دوم نیروگاه حرارتی خرم آباد اظهار کرد: با احداث نیروگاه برق خرم آباد ۳۲۴ مگابایت برق وارد شبکه می شود.

او گفت: تا سال ۱۴۰۰ یک واحد حرارتی به نیروگاه خرم آباد اضافه می‌شود و در نهایت فاز اول سیکل ترکیبی نیروگاه خرم آباد به ۵۰۰ مگابایت برق تولید می‌کند، اما طبق گزارش وزارت نیرو مصرف استان لرستان در تابستان ۶۰۰ مگابایت است و این نشان می‌دهد که استان لرستان به سمت صنعتی شدن می‌رود.

فتاح بیان کرد: در فاز دوم سیکل ترکیبی نیروگاه خرم آباد برای تولید ۵۰۰ مگابایت دیگر برنامه ریزی کرده ایم تا ظرفیت نیروگاه به هزار مگابایت برسد.

او گفت: در این طرح بنیاد مستضعفان سرمایه گذار، مپنا پیمانکار و وزارت نیرو صادر کننده مجوز‌ها است.

رییس‌جمهور بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد در فاز اول احداث نیروگاه خرم آباد ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و در فاز دوم هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و در مجموع ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

فتاح بیان کرد: توربین‌هایی که در فاز اول نیروگاه خرم آباد استفاده شده اند قادر به تولید ۱۶۲ مگابایت برق هستند و توربین‌های فاز دوم ۱۸۲ مگابایت برق تولید می‌کنند.

او گفت: بنیاد مستضعفان از بابت فروش برق به وزارت نیرو حدود هزار و  ۲۰۰میلیارد تومان طلبکار است؛ بنابراین قرار است وزارت نیرو بخشی از پول احداث پروژه را به جای طلب بنیاد به گروه مپنا پرداخت کند.

فتاح گفت : بنیاد مستضعفان در هرمزگان و چابهار با گروه مپنا ‌پروژه ساخت نیروگاه برق را در دست احداث دارد.

مشارکت بنیاد مستضعفان در آبرسانی به غیزانیه

فتاح در مورد آب رسانی به غیزانیه گفت: از زمانی که از مشکل کمبود آب منطقه غیزانیه مطلع شدیم بنیاد مستضعفان آبرسانی از طریق تانکر آب را در منطقه از طریق بنیاد علوی آغاز کرد و تا کنون در این بخش ۳ میلیارد تومان هزینه کرده است.

رییس بنیاد مستضعفان گفت: به استاندار خوزستان تاکید کردم هر میزانی که پول برای آبرسانی از طریق تانکر لازم باشد بنیاد تقبل می کند.

فتاح گفت: برای نوسازی بخشی از خط آبرسانی به غیزانیه مشکل نقدینگی وجود داشت که بنیاد مستضعفان حدود ۲۰ میلیارد تومان برای خرید لوله آب برعهده گرفت که در حال حاضر پرداخت شده است.

این مقام مسئول در پایان با تاکید بر اینکه برای تامین مالی آبرسانی به غیزانیه مشکلی وجود ندارد گفت: قرارگاه خاتم کار اجرای پروژه را برعهده گرفته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: