۲۳۸۰
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
تعداد بازدید : ۳۰۱
اجتماعی خانواده

اخبار ویژه

نشست مدیران کل حوزه جوانان وزارت ورزش و جوانان با نمایندگان وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بررسی شیوه‌های تشکیل تعاونی‌های جوانان و ترویج آن بین جوانان و سمن‌ها برگزار شد.

به گزارش فراتیتر، سال گذشته یک تفاهم‌نامه بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد که بر اساس ماده یکم این تفاهمنامه، همکاری و حمایت از تعاونی‌های جوانان در دستور کار قرار گرفت.

بر این اساس یک نشست نیز میان مدیران کل حوزه جوانان وزارت ورزش و جوانان با نمایندگان وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با هدف بررسی راه‌های تشکیل تعاونی‌های جوانان و ترویج آن بین جوانان برگزار شد.

هدف اصلی این تفاهم‌نامه ترویج موضوع تعاونی جوانان است و براین اساس ساختار تعاونی به عنوان نزدیک‌ترین ساختار اقتصادی به سازمان‌های مردم نهاد، می‌تواند مدلی مناسب برای ادامه فعالیت سمن‌هایی باشد که فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند.

در این تفاهم نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید برای برخی از تعاونی‌ها که حداقل ۶۰ درصد از اعضاء آن در سن جوانی (۱۸-۳۵) قرار گرفته باشند، امتیازات ویژه قانونی در نظر بگیرد و وزارت ورزش و جوانان نیز سمن‌های جوانان را به سمت ثبت تعاونی برای استفاده از امتیازات و تسهیلات این حوزه به منظور ادامه فعالیت‌های اقتصادی سوق دهد.

در پایان این نشست، با بررسی و تبادل نظر در خصوص شیوه‌های تشکیل و ترویج تعاونی‌های جوانان مقرر شد که برنامه عملیاتی این موضوع تدوین و اعتبارات آن نیز تعریف شوند.

در این نشست سجاد سالک مدیرکل دفتر مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان، روح‌الله اسدی مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور جوانان و امیرحسین آل‌اسحاق مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان حضور داشتند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: