۲۴۳۷
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
تعداد بازدید : ۲۸۶
سیاسی داخلی

تیتر یک خبر چرخشی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر استفاده از ظرفیت نظارت همگانی گفت: برای پیگیری ماموریت های سازمان بازرسی کل کشور، علاوه برا ینکه سامانه اعلام شکایت داریم، قرار است سامانه‌ای با عنوان گزارشگران فساد راه‌اندازی کنیم.

به گزارش فراتیتر، حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان روز چهارشنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت دهه کرامت و هفته قوه قضاییه و شهدای دستگاه قضا افزود: در این ایام اهم خدمات قوه قضاییه در حوزه نظارت بر دستگاه‌های اجرایی و اثربخشی‌ها منعکس می‌شود.

وی ادامه داد: در دوران تحول قوه قضاییه بعد از تصدی ریاست قوه قضاییه در دوره جدید، مقام معظم رهبری در حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کردند باید در گام دوم انقلاب اسلامی قوه قضاییه رویکرد تحولی داشته باشد.

درویشیان اضافه کرد: در سازمان بازرسی طبق سند تحول دستگاه قضایی همچنین براساس تاکیدهای رئیس قوه قضاییه برنامه های تحولی پیش بینی شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به برخی رویکردهای تحولی در سازمان بازرسی افزود: توجه به همه ظرفیت‌های قانونی موجود برای اعمال نظارت سازمان بازرسی از جمله این موارد است.

درویشیان خاطرنشان کرد: طبق اصل ١٧۴ قانون اساسی نظارت بر اجرای صحیح قوانین در همه دستگاه‌های اجرایی کشور برعهده سازمان بازرسی کل کشور قرار دارد.

وی یادآور شد: در رویکرد تحولی به ویژه در حوزه مبارزه با فساد در سازمان بازرسی حتما باید از ظرفیت نهادهای عمومی، سازمان های مردم نهاد و رسانه ها استفاده شود به ویژه هریک از خبرنگاران می توانند بازرس افتخاری سازمان بازرسی کل کشور باشند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت ماموریت های سازمان بازرسی و توجه به رویکردهای کلان باید گزارش هایی که مربوط به این سازمان است با رویکردهای کلان به ما ارجاع شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: