۲۴۶۵
پنجشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
تعداد بازدید : ۲۹۲
اجتماعی خانواده

تیتر یک خبر ویژه

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید برای تهیه جهیزیه زوج‌های جوان برنامه داشته باشد؛ این کار علاوه بر فعال کردن بازار به تولید هم رونق می‌بخشد.

به گزارش فراتیتر، محمدحسین فرهنگی درباره عوامل افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: افزایش قیمت لوازم خانگی متاثر از عوامل مختلفی است که باید هر یک را در جای خودش مورد بررسی قرار داد؛ مهم‌ترین چیزی که بر این امر تاثیرگذار است، مشکل بازار است که امروز در این زمینه وجود دارد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بعضی از مواقع مشاهده است که نیاز به بازار وجود دارد اما توانی برای ایجاد آن وجود ندارد. 

وی با اشاره به نقش نهادها برای ایجاد بازار لوازم خانگی گفت: دولت و سایر نهادها می‌توانند با برخی از اقدامات باعث ایجاد بازار متناسب عرضه و تقاضا شوند. به طور مثال دولت می‌تواند برای زوج‌های جوان  در بحث تامین جهیزیه تمهیداتی را به وجود آورد.

فرهنگی خاطرنشان کرد: اگر ما برای تهیه جهیزیه به زوج‌های جوان کمک کنیم علاوه بر اینکه باعث افزایش تولید در این زمینه می‌شویم کاهش قیمت را هم خواهیم داشت؛ زیرا امروز بازار ما فعال نیست و همین فعال نبودن موجب ضعیف شدن تقاضا شده است.

وی تاکید کرد: اگر بشود تقاضا را حمایت کرد، عرضه هم روان‌تر می‌شود و چه بسا بر قیمت‌ها اثر مثبت بگذارد هرچند هر محصولی نمی‌تواند به قیمت تمام شده‌اش عرضه شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره این‌که امروز صحبت از ارتقای کیفیت محصولات می‌شود چه باید کرد که کالای ایرانی همتا با محصولات خارجی باشد، گفت: بهترین نظارت رقابت است اما به دلیل آن که نوسانات ارز به بازار آسیب زده است نمی‌توانیم این رقابت را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: کالای خارجی با قیمت بالا در داخل عرضه می‌شود که به طور طبیعی بر قیمت سایر کالاها هم اثر می‌گذارد که امروز آثارش را در جامعه مشاهده می‌کنیم.

فرهنگی گفت: خود این تولیدکنندگان دچار مشکلاتی در تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیازشان هستند چرا که قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است و توانی برای تهیه آن ندارند.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: