۲۴۷۲
پنجشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
تعداد بازدید : ۳۳۰
برنامه اکران فیلم «جایی برای فرشته‌ها نیست» پرجایزه‌ترین مستند سال ۹۸ با نمایشی در سینما فرهنگ با حضور معصومه ابتکار آغاز شد.
به گزارش فراتیتر، اکران آخرین ساخته سام کلانتری شامگاه سه‌شنبه و هم‌زمان با روز دختر در سینما فرهنگ با حضور معصومه ابتکار،  معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور افتتاح شد.  جایی برای فرشته‌ها نیست از امروز (چهارشنبه، چهارم تیرماه) در کلیه سینما‌های گروه «هنر و تجربه» اکران خواهد شد.

در افتتاحیه این فیلم مستند فرشته طائرپور،  سلمان فرخنده و اعضای تیم بسکتبال دختران گروه بهمن نیز حضور داشتند و با هم به تماشای جایی برای فرشته‌ها نیست نشستند.  

ابتکار پس از دیدن این فیلم که پرجایزه‌ترین مستند سال ۹۸ بوده، با توضیح این موضوع که جایی برای فرشته‌ها نیست، فقط یک مستند ورزشی نیست، گفت: فیلم در عین این‌که مستند داستانی جذابی در حوزه ورزش است، در زمینه روانشناسی و شخصیت‌شناسی بسیار ارزشمند و تخصصی‌ست. داستان فیلم موضوعی‌ست که دختران ما هر روز برای هر قدمی که بر می‌دارند، با آن سر و کار دارند.

ابتکار در ادامه توضیح داد: وقتی اعتماد به نفس و تلاش با هم تلفیق شوند، می‌توانند برای زنان معجزه آفرین باشند و این فیلم به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد که وقتی خانواده‌ها اعتماد به نفس را در زنان تقویت کنند، چه دستاورد‌های مهمی می‌تواند به همراه داشته باشد.

طائرپور تهیه کننده و فیلم‌نامه‌نویس که در جشنواره فجر ۹۸ جزو داوران بخش مستند بود، در این افتتاحیه حضور داشت.

او با اشاره به این‌که گمشده امروز جامعه ما امید و انگیزه است، گفت: من فکر می‌کنم این فیلم را هر پدر و مادر و مربی و مسئول و دختری و همچنین هر فرد ناامیدی در جامعه باید ببیند.  

طائرپور در ادامه توضیح داد: فیلم در عین به تصویر کشیدن مشکلات سر راه زنان، نشان می‌دهد داشتن انگیزه، تلاش و اتحاد زنان و مردان چقدر می‌تواند نتیجه‌بخش و مفید برای جامعه باشد. به نظرم این فیلم باید در دنیا دیده شود هرچند که در حال حاضر محدودیت داریم.

مخاطبان برای تهیه بلیت می‌توانند به صورت حضوری یا با مراجعه به سایت «سینما تیکت» اقدام کنند.

جایی برای فرشته‌ها نیست،  پرجایزه‌ترین مستند سال ۹۸ بوده و علاوه بر دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند جشنواره فجر، در جشنواره سینما حقیقت نیز، عنوان چهار جایزه مهم این جشنواره از جمله «بهترین فیلم مستند از نگاه تماشاگران» و بهترین کارگردانی بخش بین‌الملل را به دست آورده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: