۲۴۹۵
شنبه ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
تعداد بازدید : ۲۵۶
اجتماعی بهداشت

تیتر یک خبر چرخشی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تشریح دستاوردهای این وزارتخانه در دوران شیوع کرونا از همکاری با دولت برای رفع آسیب‌های اجتماعی و روانی پساکرونا خبر داد.

به گزارش فراتیتر، «منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره خروجی دانشگاه‌ها و دستاوردهای آموزش عالی در ایام شیوع کرونا گفت: در وزارت علوم، پژوهشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری را داریم و در واقع وزارت علوم مجموعه‌ای از این مراکز است که همگی نقش خود را در ایام شیوع کرونا ایفا کردند.

وی بیان کرد: کرونا به شکل ناگهانی وارد کشور شد و  این مجموعه‌ها در بحث کرونا با انعطاف‌پذیری بسیار خوبی به آنچه که بدوا مورد نیاز بود، مانند تامین لوزام بهداشتی ورود کردند. در حال حاضر پژوهشگاه‌ها،  پارک‌ها و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌ها از مواد ضدعفونی و ماسک گرفته تا تجهیزات پزشکی را تولید می‌کنند.

غلامی تاکید کرد: پژوهشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری به خصوص در روزهای اول که شیوع کرونا به شکل ناگهانی همه را غافلگیر کرد، شروع به ساخت لوازم مورد نیاز کردند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تولید ونتیلاتور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌ها گفت: همین بحث‌هایی که بعضا در رسانه‌ها اعلام می‌شود، مانند تولید ونتیلاتورها که اکنون در حال تولید است، مربوط به شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری است. در این میان همچنین توسط مجموعه‌هایی که عنوان شد تب‌سنج‌های زیادی تولید شده است.

وی در ادامه افزود: علاوه بر این نرم‌افزارهایی که آنالیز تفسیر سی تی اسکن‌های ریه را نجام می‌داد، توسط دانشگاه‌های ما تولید شد. ضمن اینکه تست‌ها و کیت‌هایی که تولید شده از جمله اقدامات دیگر بود که از سوی شرکت‌های دانش بنیان انجام شد. 

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: