۲۵۲۴
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
تعداد بازدید : ۳۸۴
فرهنگ و هنر موسیقی

تیتر یک خبر ویژه

مدرس آواز ایرانی گفت: آموزش مجازی موسیقی یکی از فرصت‌های شیوع کروناست که برگزاری کارگاه اینترنتی آواز ایرانی دانشگاه تربیت مدرس را با استقبال بین‌المللی مواجه کرد.
به گزارش فراتیتر، با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه ها، بسیاری از فعالیت‌های هنری از جمله آموزش موسیقی به صورت مجازی برگزار می‌شود که برگزاری سومین دوره کارگاه آواز ایرانی در دانشگاه تربیت مدرس نیز از آن مستثنا نبود.

والا وطن‌خواه مدرس کارگاه آواز ایرانی گفت: برگزاری دوره آموزشی آواز ایرانی به صورت برخط مورد استقبال کاربران متعددی در فضایاجتماعی قرار گرفته است.  

این هنرمند که در زمینه آموزش ردیف و دستگاه‌های موسیقی و آواز ایرانی سالهاست فعالیت می‌کند، برگزاری کلاس‌های آنلاین دانشگاه تربیت مدرس را  دستاوردی برای  آشنایی بسیاری از علاقمندان با هنر ایرانی اعلام کرد و گفت: در این دوره علاوه بر هنرآموزان و دانشجویان استان‌های مختلف ایران، شرکت کنندگان فارسی زبان از کشور‌های آلمان، فرانسه، آمریکا، انگلیس، کانادا، سوئد، تاجیکستان و دیگر کشور‌ها در این دوره‌های آموزشی شرکت کردند.



 وطن‌خواه گفت: در روز‌های بهاری سال جدید که باید مثل همه ملت‌ها در خانه می‌ماندیم تا موجب قطع زنجیر شیوع ویروس کرونا شویم، به جای اینکه در اضطراب و استرس روز‌ها را پشت سر بگذرانیم، تصمیم گرفتم به هموطنانم در هر کجا که باشند آواز ایرانی را آموزش دهم.  

من از طریق ارتباطات برخط در فضای مجازی با هنرآموزان ارتباط دو سویه و جمعی برقرار کردم و از این طریق میزبان علاقه‌مندان بسیاری بودم. کارگاه آواز ایرانی والا روز‌های دوشنبه، ساعت ۴ تا ۶ عصر به وقت تهران و بصورت کاملا رایگان برگزار می‌شود و در طول هفته نیز ارتباط مستمر با هنرآموزان داریم و پاسخگوی سوالات آن‌ها هستیم.

وی افزود: استقبال شایان توجهی از این امر صورت گرفته است و هنرآموزان هم با انگیزه و توانایی مشغول تمرین و یادگیری درس‌های هفتگی هستند و مدتی زمانی را فارغ از اضطراب و استرس ویروس کرونا می‌گذرانند.

موسیقی ایرانی سلاحی برای تقابل با تهاجم فرهنگی

وی افزود: در زمانی که فرهنگ و هنر کشورمان با موج گسترده‌ای از سبک‌های متعدد هنری جدید بیگانه و شبه هنری روبروست که قصد کمرنگ کردن فرهنگ و هنر اصیل ایرانی را دارند و تلاش می‌کنند شبه هنر را به مخاطبان منتقل کنند، وظیفه خود دانستم که تصانیف فاخر ایرانی را برای علاقه‌مندان تشریح کنم.

وی گفت: تاکنون دوازده جلسه این کارگاه به صورت برخط در صفحه کارگاه اواز ایرانی والا برگزار شده است و  در این جلسات ردیف آوازی دستگاه ماهور و تصانیفی در آواز‌های بیات اصفهان، ابوعطا و دشتی، نظیر خوشه‌چین، آمد نوبهار، بت چین، ماه من شاه من و بوی جوی مولیان، موسم گل، ماه من شاه من، بهار دلکش به هنرآموزان آموزش داده شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: