۲۵۳۰
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
تعداد بازدید : ۲۷۹
سیاسی داخلی

تیتر یک خبر چرخشی

رییس جمهوری با بیان اینکه متحدتر و متشکل‌تر در کنار هم باشیم، گفت: الان وقت دعوای مجلس و دولت نیست این سه قوه باید کاملا همدیگر را یاری کنند.

به گزارش فراتیتر، حجت الاسلام ‌والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: رهبری بالای سر قوا و نیروهای مسلح در کنار آنها و مردم در صحنه باشند. بدون حضور مردم موفق نخواهیم بود چون اگر یاری مردم باشد دست خدا هم هست ان شاءالله دست خدا بالای سر ما خواهد بود 

۱۳۶۰ از نظر امنیت داخلی و ملی سخت‌ترین سال در تاریخ کشور بود

روحانی با اشاره به فرا رسیدن هفتم تیرماه و سالروز شهادت آیت الله بهشتی و یارانش، گفت: ۱۳۶۰ از نظر امنیت داخلی و ملی شاید سخت ترین سال در تاریخ کشور بود.  از یک طرف هجمه عراق در ۳۱ شهریور ۵۹ و از طرف دیگر هجمه منافقین از داخل بود که از ۳۱ خرداد شروع شده بود این شرایط یک شرایطی بود که سابقه ای برای آن در این حد نداشتیم و اکنون نیز از نظر امنیتی نظیر آن را نداریم و سال بسیار سختی برای مردم بود و حوادث تلخی در آن سال اتفاق افتاد که تلخ‌ترین حادثه در آن سال ماجرای انفجار محل مرکزی حزب جمهوری اسلامی در محل سرچشمه تهران بود.

رییس جمهوری گفت: در ان حادثه شهید بهشتی شخصیت والای ما و ۷۲ نفر از یاران ایشان به شهادت رسیدند و عده ای زخمی شدند آن حادثه بقدری مهم بود که مخالفان و ضد انقلاب فکر می‌کردند توانسته اند ضربه نهایی را به نظام وارد کنند، می گفتند مجلس شورای اسلامی دیگر اکثریت پیدا نمی‌کند.

هفتم تیر کشور را تغییر داد

روحانی با بیان اینکه هفتم تیر کشور را تغییر داد، گفت: در آن زمان امام (ره) با آن توان و بیان قوی شان و بعد از ایشان با حضور همه مردم حالت دیگری پیداکردند؛ این شعار «ایران پر از بهشتی است» که شعار همه مردم در سراسر کشور در تشییع جنازه شهید بهشتی تحولی بزرگ در کشور بوجود اورد. 

رییس جمهوری گفت: در آن زمان یک مثلث شوم خطر ناک از نظر امنیتی بالای سر کشور تشکیل شده بود، آمریکایی‌ها، صدام و منافقان بودند و البته کشورهای دیگر هم بودند اما عمدتا این مثلث شوم بود که کشور را دچار مشکلات عظیم کرد.

وی افزود: در هفتم تیر یک شخصیت والای کم نظیر از نظر علمی، مدیریتی و جامع و مسلط بودن به شرایط سیاسی دنیا و مسلط به چند زبان دنیا و متاسفانه  از دست  دادیم.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: