۲۶۶۰
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
تعداد بازدید : ۳۰۳
سیاسی داخلی

اخبار ویژه

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است که اگر اطلاعات اقتصادی و اجتماعی افراد در یک سامانه‌ای متمرکز جمع‌آوری شود به راحتی می‌توان بدون اینکه سرکشی به حساب‌های اشخاص انجام شود در مواقع لزوم از آن استفاده کرد و دهک‌ها را دسته بندی کرد.

به گزارش فراتیتر، علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ضمن تاکید بر راه اندازی سامانه ای جامع برای حل مشکل جدی هدفمندی یارانه‌ها، گفت:در شرایط فعلی در سامانه‌های متعددی اطلاعات خانوار وجود دارد که این اطلاعات باید در یک سامانه متمرکز جمع‌آوری شود که یکی از اولویت های  کمیسیون تاکید بر همین موضوع خواهد بود.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم درآمد دهک‌های مختلف جامعه را شناسایی کنیم به یک پیش‌نیاز احتیاج داریم که آن پیش‌نیاز اجرای قانون شفافیت است، اگر این قانون اجرایی شود الزام به وجود می آید که اطلاعات اقتصادی افراد شفاف شود.

نماینده سبزوار در مجلس افزود: دولت‌‌های مختلف اعلام کرده‌اند نمی‌توانند به حساب‌های افراد سرکشی کنند و یا در بحث مالیات‌ها دولت نمی‌تواند به حساب‌های شخصی سرکشی کند چون محرمانه است، یا براساس ماده 54 قانون مکرر مالیات‌های مستقیم دولت باید برای شناسایی خانه های خالی سامانه‌ای را تعبیه کند و یا سازمان ثبت احوال باید سامانه جامع اسناد و املاک را طراحی کند که این اتفاقات یا رخ نداده و یا ناقص اجرا شده در همین راستا باید سامانه‌ای جامع در دولت وجود داشته باشد تا تمامی این اطلاعات در آنها گردآوری شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: اگر اطلاعات اقتصادی و اجتماعی افراد در یک سامانه‌ای متمرکز جمع‌آوری شود به راحتی می‌توان بدون اینکه سرکشی به حساب‌های اشخاص انجام شود در مواقع لزوم از آن استفاده کرد و دهک‌ها را دسته بندی کرد.

عنابستانی اضافه کرد:آن چیزی که امروز برای دسترسی به اطلاعات اشخاص مهم است دارایی افراد نیست بلکه هزینه کرد افراد است البته یکی از دلایلی که تاکنون اتفاقی در طراحی یک سایت جامع رخ نداده  این است که اراده‌ای در این زمینه وجود نداشته است. در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای ایجاد سامانه‌ای جامع برای جمع آوری اطلاعات خانوار وجود دارد و تنها باید وارد فاز عملیاتی شویم.

نماینده سبزوار در مجلس با تاکید بر اینکه در اکثر کشورهای جهان بحث شفافیت دارایی‌ها و اموال افراد وجود دارد، اظهار داشت:اگر فردی در این کشورها بخواهد مبلغی را به حساب خود واریز کند ابتدا باید منشا آن را مشخص کند تا فضای مفاسد بسته شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: