۲۶۹۴
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
تعداد بازدید : ۴۲۱
اجتماعی آموزش

تیتر یک خبر ویژه

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: کنکور سنجش علمی دقیقی نیست و نوع برگزاری کنکور مشکل دارد و باید این ریل گذاری را اصلاح کنیم.

به گزارش فراتیتر، احمد فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در برنامه پرسشگر در پاسخ به این پرسش که «آیا هدایت تحصیلی در انتخاب رشته بچه‌ها موثرتر است یا کنکور؟»، اظهار کرد: تنها کنکور نیازمند اصلاح نیست بلکه نظام آموزشی نیاز به اصلاح دارد، همچنین رویکردی که در کل جامعه وجود دارد.

وی افزود: باید دید انگیزه‌ها چیست که اکثر داوطلبان کنکور به سمت رشته تجربی می‌روند؟ باید فرهنگسازی کنیم که دانشگاه‌های نسل چهارم دارد روی کار می آید و دانش‌های تئوری اشباع شده است؛ پزشک بیش از ظرفیت داریم و امروز باید به سمت دانش‌های کاربردی چون فنی برویم و نگاه ما بر توسعه دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای باشد که دانشجوی ما مستقیم وارد کار شود. 

وی با اشاره به شمار قابل توجه فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار، گفت: باید نظام آموزشی آموزش و پرورش اصلاح شود تا دانشگاه هم اصلاح شود.

وی در واکنش به این جمله که شمار شرکت کنندگان کنکور سراسری در گروه تجربی نسبت به کل داوطلبان، 64 درصد است، گفت: دانشجویانی داریم که ترم اول و دوم تغییر رشته می‌دهند. دنبال مقصر نمی‌گردیم دنبال اصلاح نظام آموزشی هستیم. نقش خانواده هم موثر است؛ خانواده اجبار میکند و دانشجو مدرک کارشناسی گرفته بدون آنکه میل و رغبتی به آن داشته باشد.

فلاحی تأکید کرد: اگر در آموزش و پرورش تحول ایجاد شود و ریل گذاری صحیح از آموزش و پرورش انجام شود اثرش را در آموزش عالی هم می‌گذارد. کنکور سنجش علمی دقیقی نیست؛ چه طور دانش‌آموز نمونه دبیرستان، در کنکور مشکل پیدا می‌کند. نوع برگزاری کنکور مشکل دارد و باید این ریل گذاری را اصلاح کنیم.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: