۲۸۴۵
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
تعداد بازدید : ۳۹۰
صفحه نخست عمومی

اخبار چرخشی

گزارش فراتیتر از جلسه امروز مجلس
نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس، اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون را بررسی کرده و نهایتا آن را رد کردند.
به گزارش فراتیتر، درحالی‌که قرار بود وضعیت اعتبارنامه تاجگردون نماینده گچساران در صحن علنی امروز مجلس بعد از چند جلسه بحث و گفتگو و تائید این اعتبارنامه در کمیسیون تحقیق و تفحص برگزار شود، در نهایت جلسه غیرعلنی مجلس دقایقی پیش برای بررسی نحوه اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران آغاز شد.

توضیحات قالیباف درباره جلسه غیرعلنی مجلس پیرامون اعتبارنامه تاجگردون

محمدباقر قالیباف در تشریح نشست غیرعلنی امروز (چهارشنبه 18 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: جلسه امروز از ساعت 8 و 10 دقیقه صبح آغاز و دستور کار پیگیری شده است البته از آنجایی که بحث امروز ما در رابطه با اعتبارنامه تاجگردون بود، مباحثی در این زمینه مطرح شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا این لحظه که جلسه علنی شروع شده، مباحثی در این زمینه مطرح شد و نمایندگان محترمی که به موضوع اعتراض داشتند در 15 دقیقه وقت خود، مطالبشان را بیان کردند و آقای تاجگردون نیز به مدت 30 دقیقه نکاتی که لازم بود نمایندگان در جریان آن باشند به سمع نمایندگان رساند و اکنون طبق دستور، جلسه علنی مجلس را پیش می‌بریم.

آغاز رأی‌گیری مجلس در مورد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون

حجت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون تحقیق ضمن ارائه‌ی گزارش کمیسیون تحقیق اظهار کرد: در اجرای ماده ۳۱ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در صحن علنی جهت رسیدگی به کمیسیون تحقیق ارجاع شده بود و در  دستور کار رسیدگی کمیسیون قرار گرفت و طی جلسات متعدد با دستگاه‌های ذی‌ربط موارد ارائه شده از سوی معترضین مورد بررسی قرار گرفت و با لحاظ مفاد چند نامه شورای نگهبان مبنی بر رسیدگی به موارد مطروحه در این شورا اعتبارنامه ایشان در جلسه سوم تیرماه سال ۱۳۹۹ کمیسیون تحقیق با اکثریت آرا به تصویب رسید.

در ادامه گزارش کمیسیون تحقیق در مورد این اعتبارنامه به رأی گذاشته شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: بر اساس آیین‌نامه رأی‌گیری با برگه مخفی انجام می‌شود.

امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: ورقه مخصوص رأی‌گیری بین نمایندگان توزیع می‌شود این رأی در واقع درباره گزارش کمیسیون تحقیق در خصوص اعتبارنامه آقای تاجگردون است که موافقت با گزارش به معنی تائید اعتبارنامه و مخالفت با گزارش به معنی رد اعتبارنامه است و در غیر این دو حالت رأی ممتنع نیز پیش‌بینی شده است.

بر این اساس پس از جمع‌آوری برگه‌های رأی نمایندگان و شمارش آراء نتیجه بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران مشخص می‌شود.

اعتبار نامه تاجگردون رد شد

اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز خانه ملت بررسی شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه با ۱۰۲ رای مخالف، ۱۲۸ رای موافق، ۲۱ رای ممتنع از  مجموع ۲۵۱ نماینده حاضر با اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون مخالفت کردند. این رای گیری به صورت مخفی و با برگه صورت گرفت.

نظر وکلای ملت در خصوص تشکیل کمیسیون جهش تولید و بهبود فضای کسب‌وکار
در جریان بررسی تشکیل کمیسیون جهش تولید و بهبود فضای کسب‌وکار علیرضا سلیمی در تذکری شفاهی گفت: ماده ۴۰ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تأکید دارد که در مسائل مهم و استثنایی که برای کشور ایجاد می‌شود امکان تشکیل کمیسیونی ویژه در مجلس شورای اسلامی وجود دارد، اما کمیسیون ویژه جهش تولید و بهبود فضای کسب‌وکار عیناً در مجلس قبل وجود داشته است و این‌که مجدداً ما آن را در این دوره از مجلس تکرار کنیم، ضرورتی ندارد.
علی بابایی نیز در همین رابطه گفت: شرح وظایف این کمیسیون با وظایف کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی منافات دارد. تمام بحث‌های جاری و ساری که در اهداف این کمیسیون مطرح شده است به راحتی قابل دنبال شدن توسط کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است. تشکیل این کمیسیون با کمیسیون‌های تخصصی مجلس موازی‌کاری می‌شود و ضرورتی برای تشکیل این کمیسیون وجود ندارد.
سید کاظم دلخوش دیگر نماینده مخالف تشکیل این کمیسیون گفت: تقاضای تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و بهبود فضای کسب‌وکار با استناد به ماده ۴۰ آیین‌نامه در شرایط کنونی کشور ضرورت ندارد، چراکه این کمیسیون در مجلس قبلی تشکیل شد و مجموعه‌ای از اقدامات را انجام داد.
 
مخالفت مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی
در ادامه جلسه امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس، با تشکیل این کمیسیون مخالفت کردند.
این درخواست با ۱۱۱ رأی موافق، ۹۰ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در جلسه رد شد.
 
ناطقان امروز مجلس چه گفتند؟
صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی 5 ناطق دارد که در ادامه این گزارش مشروح گفته این نمایندگان را ذکر خواهیم کرد.

استیضاح رئیس‌جمهور در صورت مصلحت نظام
جبار کوچکی نژاد در نطق میان دستور خود با بیان اینکه کشور ما در مقطع خاص از تاریخ انقلاب اسلامی قرار گرفته است، گفت: به عنوان کسی که ۴۰ سال در مسائل سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی نظام فعالیت داشته‌ام هشدار می‌دهم اگر همه ارکان نظام به‌خصوص نمایندگان که امیدی در دل مردم ایجاد کرده‌اند، مراقب نباشند خسارت سنگینی به نظام تحمیل می‌شود.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گرچه امروز سؤال از رئیس‌جمهور وظیفه شرعی و انقلابی شما است، اما مجلس دهم با همه کارشکنی‌ها این مدل سؤال‌ها را از رئیس‌جمهور کرد که هیچ نتیجه‌ای نداشت لذا اگر مصلحت نظام باشد، تنها راه استیضاح رئیس‌جمهور است که می‌تواند فصل جدیدی از تحولات را در مدیریت اجرایی کشور ایجاد کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر پیش‌ازاین نگران صد‌ها هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم بودیم که اقتصاد را تحت تأثیر قرار می‌داد امروز نگران بیش از ۴۰ میلیارد دلار در خانه‌های مردم هستیم؛ دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را رواج داد که قرار بود نتیجه آن در سفره مردم دیده شود که نشد لذا مردم از رئیس‌جمهور سؤال دارند چرا کمر همت بسته‌اید که محرومان، مستضعفان و جوانان را به عنوان ستون نظام از آن جدا کنید و چرا سهمیه‌بندی ارزاق عمومی را اجرا نکرده تا یارانه به محرومان برسد.
کوچکی نژاد در ادامه خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آیا می‌دانید امروز بیش از ۷۰۰ هزار نفر در سیستم اجرایی کشور با عناوین قرارداد‌های شرکتی، کار معین، قرارداد موقت، راننده استیجاری و ... حقوق دریافت می‌کنند و با چشمان خود می‌بینند که بسیاری از آقازاده‌ها و افرادی که در قدرت و ثروت غلت می‌زنند، کد گرفته و رسمی می‌شوند.
 
در انتصابات به جای شایسته‌سالاری شاهد شایسته ستیزی و نخبه کشی هستیم
سید کریم حسینی در نطق میان دستور خود گفت: در سال‌های اخیر شاهد اجحاف به حقوق کارگران و کارکنان در بخش‌های مختلف و آسیب به امنیت شغلی آنان و احیاناً اخراج آن‌ها بوده‌ایم که متأسفانه در برخی مواقع به دلیل فساد اداری و مالی در رده‌های مختلف است که نیاز به اصلاح جدی و سریع امور اداری و استخدامی دارد.
حسینی خاطرنشان کرد: شایسته‌سالاری در انتصابات و سپردن مسؤولیت به دست مدیران کارآمد، انقلابی و بومی نه تنها صورت نمی‌گیرد بلکه در سال‌های اخیر شاهد شایسته ستیزی و نخبه کشی بوده‌ایم.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مسؤولیت و پاسخ به دلایل گرانی‌های اخیر را متوجه شخص آقای رئیس‌جمهور و وزرای کابینه می‌دانیم و باید هر چه سریع‌تر اقدام لازم را صورت دهند تا بیش از این‌ها شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار و سختی معیشت برای اقشار کم‌درآمد نباشیم.
 
صدای خرد شدن استخوان مردم زیر بار فشار‌های اقتصادی شنیده می‌شود
حسین نوش‌آبادی نماینده مردم ورامین در نطق میان دستور خود اظهار داشت: بیاییم بدون اغراض و منافع شخصی و حب و بغض‌های سیاسی و جنایی تنها به حقوق مردم بیندیشیم و از منافع ملی که مهم‌ترین وظیفه همه است دفاع کنیم و در تشخیص مصالح و منافع مردم دچار اشتباه نشویم.
وی افزود: امروز حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت تصمیم‌گیری‌های مجلس قرار گیرد و دولت نیز باید با توجه به وظیفه سنگینی که به عهده گرفته است نسبت به مشکلاتی که نفس مردم را گرفته چاره‌اندیشی کند.
نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه مشکل بیکاری و گرانی کمر مردم را شکسته است گفت: صدای خرد شدن استخوان‌های مردم زیر بار فشار‌های سنگین اقتصادی و معیشتی شنیده می‌شود.
نوش‌آبادی می‌گوید: مردم انتظار دارند نمایندگان آنان با ریل‌گذاری صحیح و تصویب و اصلاح قوانین مناسب بر عملکرد دولت نظارت کنند و اگر در جایی سستی، اهمال و کم‌کاری می‌بینند قاطعانه برخورد کنند و البته از مدیران پاک‌دست حمایت کنند.
 
رئیس‌جمهور با حضور در مجلس پاسخگوی مشکلات مردم باشد
حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: ۱۸ تیرماه در حافظه تاریخی مردم ایران ماندگار است. مردم هیچ‌گاه خاطرات تلخ تیرماه سال ۷۸ را فراموش نخواهند کرد.
وی افزود: از ملت ایران می‌خواهم با رعایت دقیق دستورات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با ویروس کرونا مقابله نمایند.
نماینده فلاورجان گفت: اگرچه سال‌هاست که به واسطه عملکرد غلط برخی مسئولین و عدم توجه به نصایح مقام معظم رهبری فاصله‌گذاری طبقاتی و شکاف اجتماعی در بین ملت نهادینه شدن است. وقایعی که طی چند ماه اخیر روز‌ها و هفته‌های گذشته در بازار‌های مختلف رخ داد، عادی نیست.
این عضو هیئت‌رئیسه مجلس تأکید کرد: قرار بود برجام به حل مشکلات اقتصادی مردم و رفع کامل تمام تحریم‌ها منجر شود، ولی حال نتیجه آن را ببینید. آمریکا بدون پرداخت کوچک‌ترین هزینه‌ای از برجام خارج شد.
وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: یادتان هست که اعلام کردید که بعد از عملیاتی شدن برجام تمام تحریم‌ها لغو شده و دیگر بازگشتنی نیستند؟ شما گفتید باید هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ اقتصاد، ولی هر دوچرخ به دلیل بی‌تدبیری از کار افتاد و تحریم‌ها بازگشتند.
این عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس بیان کرد: چاره کار این است که مجلس از شخص رئیس‌جمهور دعوت کند که با حضور در جلسه علنی پاسخگوی این‌همه نابسامانی باشد.
 
سؤال از رئیس‌جمهور به قصد مچ‌گیری نیست
حسن شجاعی نیز در نطق میان دستور خود گفت: کشور امروز در شرایط خاصی به سر می‌برد و مردم گرفتار مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند. گرانی بیداد می‌کند و آسیب‌های اجتماعی زندگی مردم را دچار مشکلات مضاعف کرده است.
وی افزود: مردم ای‌کاش شما هم در جلسات خصوصی و تخصصی و مسئولان اجرایی حضور داشتید و آنچه مسئولان اجرایی در جلسات خصوصی می‌گویند علنی هم می‌گفتند.
شجاعی خاطرنشان کرد: اگر دولت امید به غرب امید نمی‌بست و راه‌حل مشکلات را به‌جای درون در خارج نمی‌دید، امروز گرفتار این مشکلات نمی‌بودیم.
نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مبارزه با فساد در درون قوه قضائیه مردم را امیدوار کرده، مجلس نیز با اصلاح خویش می‌تواند امید مضاعفی بیافریند. مجلس عصاره فضائل ملت است. حاشیه‌سازی و بداخلاقی در شأن مجلس نیست. متن کار معیشت مردم و رفع گرانی است. مجلس یازدهم نباید به حواشی بپردازد.
وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش چه وضعیتی دارد؟ چرا فرهنگی‌ترین نهاد کشور یعنی آموزش‌وپرورش گرفتار انتصابات سیاسی است. آموزش‌وپرورش محل تاخت‌وتاز سیاسیون شده، آیا می‌توان حل مشکلات فرهنگیان و ارتقاء تعلیم و تربیت را داشت.
شجاعی خاطرنشان کرد: دولت فرصت یک‌ساله پیش رو را در جهت خدمت به مردم قرار دهد. پروژه‌ها را جمع‌بندی کند، از هزینه‌تراشی برای دولت آینده پرهیز کند. دولت در سال جهش تولید باید به داد تولید برسد و اگر به تولید کمک نمی‌کند، لااقل چوب لای چرخ تولید نکند.
نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس یازدهم نه مجلس انتقاد است نه مجلس انفعال. سؤال از رئیس‌جمهور نه به قصد مچ‌گیری بلکه برای پاسخگو کردن دولتی است که ۷ سال کشور را در اختیار داشته و اکنون برخی از حامیان این دولت طلبکار نظام شده‌اند. سؤال از رئیس‌جمهور برای حمایت از دولت و تحرک‌آفرینی در دولت است.
شجاعی با اشاره به رد اعتبارنامه تاجگردون در جلسه علنی امروز مجلس خطاب به مردم گچساران و باشت گفت: درست است که امروز اعتبارنامه نماینده شما تأیید نشد، اما چنین نیست که شما در این مجلس نماینده‌ای نداشته باشید. امروز همه ما نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی هستیم. اگر تا دیروز یک نفر از حقوق شما دفاع می‌کرد، بدانید امروز همه مجلس تا تعیین تکلیف نماینده شما از حقوق شما به احسن وجه دفاع خواهد کرد و اجازه نخواهد داد حق مردم عزیز گچساران و باشت تضییع شود.
 
بررسی دو فوریت طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدام نهضتی‌ها
در ادامه نشست علنی امروز دو فوریت طرح اصلاح ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدام حق‌التدریسان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش‌وپرورش موردبحث و بررسی قرار گرفت که در این رابطه مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مخالفت با دو فوریت طرح مذکور گفت: بحث ساماندهی نیرو‌های انسانی در وزارت آموزش‌وپرورش یک مسئله اصلی و مهم است، اما این وزارتخانه در دوره‌های مختلف برای تدوین یک قانون منفعل عمل کرده و مجلس در ادوار مختلف با ورود به این مسئله و تدوین طرح‌های مختلف، به رویکرد منفعلانه وزارتخانه در حوزه نیروی انسانی دامن زده است.
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس یازدهم تمام مسائل و مشکلات مرتبط با نیروی انسانی در وزارت آموزش‌وپرورش را درک می‌کنند، اما نباید با طرح‌های دوفوریتی به مسائل آموزش‌وپرورش در این بخش دامن بزنیم. ازاین‌رو به منظر من وزارت آموزش‌وپرورش باید یک برنامه ۵ ساله ارائه کند تا بر این اساس اقدامات بعدی صورت گیرد.
در این نشست شیوا قاسمی در موافقت با طرح مذکور گفت: نهضت سوادآموزی یادگار امام راحل است و این افراد در سال‌های گذشته میلیون‌ها نفر انسان محروم را باسواد کرده‌اند، لذا باید به نهضت سوادآموزی به‌عنوان یک نهضت انقلابی نگاه کنیم، در غیر این صورت در جامعه بازماندگان از تحصیل روز به روز افزایش می‌یابد.
وی تصریح کرد: در شرایط کنونی این سؤال پیش می‌آید که چرا قرار است از نیرو‌های نهضت سوادآموزی آزمون استخدامی گرفته شود، این در حالی است که از سه گروه دیگر آزمون گرفته نشده، بنابراین حمایت از نهضتی‌ها باید ارجح‌تر دیده شود و تبعیض در این حوزه به صلاح نبوده و رفع ظلم فوریت دارد، ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود مانند سایر گروه‌های مرتبط با آموزش‌وپرورش که آزمون برایشان حذف شده، برای نهضتی‌ها نیز آزمون برگزار نشود.
 
موافقت مجلس با یک‌فوریت طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدامی حق‌التدریسان و نهضتی‌های سوادآموزی
در ادامه نمایندگان در نشست علنی امروز با یک‌فوریت طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدامی حق‌التدریسان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش‌وپرورش با 163 رأی موافق، 44 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 240 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
 
توضیحات نایب‌رئیس مجلس درباره حق مسکن و حق دفاتر نمایندگان
در صحن علنی امروز موضوع داغ فضای مجازی در خصوص حق مسکن نمایندگان نیز مطرح شد که در این خصوص حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: اخیراً در فضای مجازی از صحبت‌های یکی از همکاران ما برداشت بدی شده و مجلس را مورد تاخت‌وتاز قرار داده است. به عده‌ای از همکاران ۲۰۰ میلیون تومان حق مسکن پرداخت شده است و عده‌ای فکر می‌کنند هرماه این مبلغ پرداخت می‌شود.
وی در ادامه اظهار کرد: در صورتی که ۲۰۰ میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه و برای مدت ۴ سال به منظور رهن یا اجاره خانه به نمایندگان داده شده است، امروز برای اجاره ۱۰۰ متر خانه در محله‌های متوسط تهران بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیاز است لازم است هیئت‌رئیسه در این خصوص شفاف‌سازی کند تا جای سؤالی در ذهن مردم باقی نماند.
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: مطلب شما بسیار درست است تعداد زیادی از همکاران ما نماینده شهرستان‌ها هستند و به مدت چهار سال قرار است در تهران ساکن شوند قبلاً ودیعه ۲۵۰ میلیون تومانی به صورت قرض‌الحسنه به نماینده‌ها برای رهن یا اجاره خانه داده می‌شد، اما امروز این مبلغ کاهش‌یافته و در این دوره ۲۰۰ میلیون تومان به بعضی از همکاران داده شده است که حتی خیلی از همکاران نتوانستند با این مبلغ خانه‌ای در اطراف مجلس که جزء مناطق متوسط تهران است پیدا کنند.
وی در ادامه تأکید کرد: این مبلغ به صورت ودیعه و قرض‌الحسنه به تعدادی از نمایندگان داده شده و آن‌ها آن را باز می‌گردانند، عده‌ای خواسته یا ناخواسته از باب دوستی یا دشمنی در جهت تخریب افکار عمومی نسبت به مجلس عمل می‌کنند از رسانه‌ها تقاضا داریم که انصاف داشته باشند.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: مبلغ دیگر در اختیار همکاران بابت هزینه دفاتر پرداخت می‌شود هر نماینده می‌تواند دو یا سه نفر را به عنوان کارمند در دفاتر شهرستان خود استخدام کند چرا که زمانی که نمایندگان در تهران هستند دفاتر آن‌ها در شهرستان فعال است و باید به کارمندان خود حقوق بپردازد و اجاره دفاتر را بدهد. به حساب دفاتر نمایندگان ماهانه مبلغی واریز می‌شود، اما عده‌ای این مبالغ را جزء حقوق نمایندگان می‌پندارند که اشتباه است در ابتدای هر دوره مجلس شاهد این مسائل هستیم.
قاضی‌زاده هاشمی افزود: بر اساس قانون، پست سازمانی نمایندگان معادل وزرا است، اما کمتر از مدیرکل‌ها حقوق می‌گیرند و چه‌بسا نمایندگانی که زمانی که پستی را از سازمانی که در آن کار می‌کنند به مجلس انتقال می‌دهند حقوق آن‌ها کمتر است.
 
پایان جلسه علنی ۱۸ تیرماه مجلس
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس یازدهم زنگ پایان نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه به صدا درآورد.
نایب رئیس مجلس زمان برگزاری جلسه بعدی را ساعت ۸ صبح یکشنبه، (۲۲ تیرماه) اعلام کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: