۲۸۹۴
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
تعداد بازدید : ۳۸۵
اقتصادی ایران

تیتر یک خبر چرخشی

وزیر نیرو گفت: این وزارتخانه آمادگی دارد برخی وظایف در عرصه‌های آب و برق را به شهرداری‌ها واگذار کند.

به گزارش فراتیتر، "رضا اردکانیان" در نشستی با نمایندگان شورای عالی استان‌ها در محل سالن جلسات توانیر، اجرای قانون تشکیل شوراها در کشور را یادآوری کرد و افزود: در وزارت نیرو نیز تلاش شد وظایف قابل واگذاری در عرصه آب و برق به شهرداری‌ها واگذار شود.

وی ادامه داد: وزارت نیرو آمادگی کامل دارد تا در یک مشارکت زمان‌بندی شده به سمت این تحویل و تحول برود، زیرا یکباره رفتن به این سمت در همه مراکز استان‌ها و سراسر کشور امکان‌پذیر نیست، بنابراین از برخی بخش ها این اقدام آغاز شده است.

اردکانیان گفت: امروز دیگر شرکت‌های با ساختار ۱۰۰ درصد دولتی وجود ندارد که انتقال ماموریت‌های آنها با مشکل مواجه شود، بلکه شرکتی با ساختار غیردولتی به نام آب و فاضلاب استان وجود دارد که با همراهی با شورای عالی استان‌ها و شوراهای برخی شهرها می‌شود این کار را پیش برد.
 

امور شهرها به گردانندگان و اداره‌کنندگان آنها محول شود
   

وی افزود: نگاه ما این است که در نهایت، امور شهرها به گردانندگان و اداره‌کنندگان آنها محول شود که لایحه‌ای هم در دستور است و مجلس هم طرح‌هایی دارد که امیداست با کمک هم این کار شروع و به تدریج ساماندهی شود.
وزیر نیرو ادامه داد: اعتقاد همکاران ما در بخش‌های آب، فاضلاب و برق بر این است تا جایی که امکان‌ دارد این اختیارات را محول کنیم و این ارتباط‌ها موجب آشنایی بیشتر و همکاری نزدیک‌تر می‌شود.

اردکانیان گفت: از نظر مردم، همه ما یکی و به مثابه جمهوری اسلامی هستیم که توفیق و رضامندی و همچنین ناکامی و کوتاهی‌ها به پای همه نوشته می‌شود؛ آنچه مورد قوام نظام می‌شود رضایت مردم است.

وی تاکید کرد: حواسمان باشد که نحوه گفتن، نوشتن، پیگیری و دلسوزی ما برای مردم موجب افزایش رضایت‌مندی شود، در غیر این صورت، همه بازنده این میدان هستیم.  از نظر مردم، همه یکی هستیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در حالی که متوسط دسترسی هموطنان روستایی ما به آب سالم هنوز به طور متوسط در کشور، ۸۲.۵ درصد بوده و هنوز درصدی باقی مانده،  این نسبت در جهان ۵۳ درصد است.  در شهرها نیز رقم برخورداری، ۹۹.۹ درصد بوده در حالی که این نسبت هم در جهان ۸۵ درصد است.

اردکانیان گفت: مردم این توقع را دارند که از داشته‌های خود لذت ببرند و وظیفه ما بازگویی این داشته هاست.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: