۲۹۳۷
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
تعداد بازدید : ۲۷۳
اجتماعی حوادث

تیتر یک خبر ویژه

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی هلال احمر به ۶۰۶ نفر از متاثرین سیل و آبگرفتگی ۴۸ ساعت گذشته در سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش فراتیتر، محمدباقر محمدی با ارائه گزارش سیل و آبگرفتگی طی ٤٨ ساعت گذشته در سه استان  آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان افزود: در مدت یادشده و با تلاش ۲۹ تیم عملیاتی امداد و نجات(۹۰ امدادگر و نجاتگر هلال احمر) به متاثرین از سیل و آبگرفتگی در ۱۹ شهر و روستای این سه استان امدادرسانی شده است.

وی ادامه داد: در اجرای این خدمات رسانی امدادی، نیروهای امدادرسان هلال احمر با برپایی ۱۱ دستگاه چادر امدادی در مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی ۴۶ نفر از سیل زدگان را اسکان اضطراری و موقت داده و به منظور کاهش یا پیشگیری از سوءتغذیه آنان در شرایط اضطراری عمومی ۷۳ بسته غذایی و ۵۸ تخته پتو در میان آنان توزیع کرده اند.

 معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر توضیح داد: سلسله عملیات امدادرسانی به سیل زدگان در استان های آذربایجان غربی و شرقی با قوت و جدیت تمام ادامه دارد و امدادگران در حال رفع نیازهای اساسی سیل زدگان در زمینه های امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری هستند.

محمدی از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: