۲۹۴۷
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
تعداد بازدید : ۲۸۰
اقتصادی ایران

تیتر یک خبر چرخشی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از احیا و راه‌اندازی مجدد ۳۱۴ واحد صنعتی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش فراتیتر، "محسن صالحی‌نیا" در جلسه قرارگاه "جهش تولید" با حضور سرپرست این وزارتخانه، افزود: با راه اندازی مجدد این واحدها برای پنج هزار و ۶۲۳ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی ادامه داد: بیشترین واحدهای راه اندازی مجدد، مربوط به گروه صنعتی فلزی با ۲۷ درصد، صنایع شیمیایی ۲۶ درصد و صنایع غذایی و آشامیدنی ۱۸ درصد بوده است.

صالحی نیا اعلام کرد: در یک هفته منتهی به ۲۱ تیرماه امسال، تعداد ۷۸ واحد جدید مجدداً راه اندازی شده و وارد چرخه تولید شده اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استان تهران با ۴۴ واحد، اصفهان ۴۰ واحد صنعتی و آذربایجان غربی با احیای ۲۸ واحد صنعتی بیشترین تعداد راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی را از ابتدای امسال را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر عامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان داشت: استان‌های خراسان شمالی، کردستان و مازندران نیز از ابتدای سال تاکنون واحد راه اندازی مجدد نداشته اند.

به گزارش ایرنا، پیشتر «اصغر مصاحب» معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، از برنامه‌ریزی برای باز فعال سازی یک هزار و ۵۰۰ بنگاه کوچک و متوسط غیرفعال در سال ۹۹ خبر داده بود که مطابق برنامه‌ریزی انجام شده یک هزار و ۲۰۰ واحد از این بنگاه‌ها در داخل سازمان صنایع کوچک و ۳۰۰ واحد دیگر با نظارت این سازمان، اما توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها بازفعال‌سازی می‌شوند.

بیش از ۷۷ هزار واحد کوچک و متوسط (SME) در کشور وجود دارد که ۴۳ هزار واحد آنها در شهرک‌های صنعتی مجوز فعالیت داشته و از این تعداد، ۳۴ هزار واحد فعالند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: